nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, December 22, 2014

Cuti-cuti Malaysia Part 1- Bayou Lagoon Resort Review

Hii Beb..

Jalan-jalan mana cuti sekolah n..??
aku dekat2 je,
tak gi jauh2 pun, ada baby asben cakap tak payah naik flight lagi,
kita gi dekat2 je,

survey punya survey,
melaka dihati..
sebabnya aim nak gi Night Zoo Melaka tu..
dalam pada tu,
anak2 boleh main waterpark siangnya..

Macammana pengalaman disana..??
Ok, best, tempat budak2 kan,
waterpark, budak2 mmg la berhantu habis..



Dikaunter, servis ok masa aku datang tu,
ada sistem nombor,
memula datang je, kena ambil nombor dulu eh,
ada yg datang tu terus menonong duduk,
tak perasan nak kena ambil nombor,
aku dah alert, dah baca review blog lain,
so trus ambil no. dah aku dapat dulu dr dia.. ngeeee

di kaunter, ok je,
kebetulan time aku datang tu walaupun cuti skolah,
tapi aku gi ari khamis,
lagipun aku gi awal2 cuti skolah,
so orang tak ramai lagi,
tapi ada kawan aku cakap,
time dia gi ramai giler, dekat 2 jam dkt lobi je,
nasib baik aku datang ok je..


aku dok Amari Villa
bilik cantik selesa..
ada sofa lagi, untuk tido pun selesa..


ada pantry kecil,
ce tgk budak kecik tu dok renung apa lah dekat pampers dia tu..


suasana di kolam,
ok besar jugak,
kena bawa pelampung sendri, takde jual pun,
aku mmg bawa dari rumah, beli pelampung dekat cokit je,
pelampung itik baby tu baru RM3.90.. hihihi
Wristband pulak, dewasa dapat 2 free sebab pakej bersama hotel,
utk anak pulak, aku beli dkt groupon,
harga sepatutnya RM15,
tapi dapat seorang RM10 ja..
dan boleh disambung ke esoknya, slagi tak keluar dari hotel


ha, pelampung baby tu la aku beli rm3.90,
dekat kedai mainan dekat chow kit..
aku tgk online org jual, rm38.00 , gila ke hapa..
dan swimming suit fatihah dgn ilham tu aku beli dekat Mr DIY,
aku lupa berapa RM tapi tak lebih dari RM18.00 la,
murah gila gak kan...
Google fatihah beli kat daiso rm5..


Abang mengasuh adik..





Hujan pulak masa tengah mandi2, ni,
fatihah ilham ok la,
tapi faiqa la kesian,
tapi nasib baik tak lama..
kejap je reda..




Faiqa dan abah,
Faiqa ni masuk air je, terlelap,
kuar dari air, jaga balik,
ntah kenapa ntah,
terbuai2 kot




Breakfast..??
aku lupa snap gambar,
ok2 je,
tak la menarik sangat, makan tk berasa sangat,
tapi aku ni tak cerewet,
so, boleh je la..

secara keseluruhannya aku puas hati,
tapinya,
ntah kenapa, aku suka gi Gold Coast Morib lagi,
aku pun tak tau kenapa,
asben aku pun macam tu,
walaupun dua2 rasa setanding,


aku suka pergi melaka, banyak tempat yg kami leh lepak2,
3 hari pun terisi penuh jadual..
malamnya kami gi Night Safari,
malam esoknya lepak dataran melaka pulak..
so, bersambung part 2 pulak eh







3 comments:

  1. Seronok kan bwk anak2 gi bercuti. Bayou lagoon ni kat melaka area mana? Anak2 aini pun suka gi Gold Coast Morib

    ReplyDelete
  2. kalau kat rumah ada kolam renang kan... time family bertandang senang jer.. pakat2 semua terjun kolam jer...

    ReplyDelete
  3. Salam

    SELAMAT TAHUN BARU 2015

    Semoga tahun2 mendatang menjanjikan kemakmuran, keamanana dan kesejahteraan kepada kita semua.... aminnn....

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK