nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, July 24, 2014

Cerita Ramadhan daku..

post ramadhan tak ada lansung,
lepaskan jugaklah segala story mory dalam satu post,
nanti takde plak kenangan bulan ramadhan tahun ni utk dirujuk..

Random Story..



beli tudung cute kecik ni kat Faiqa,
murah weh dkt muaz, RM3.90 jek..
ntah bila nak pakai ntah,
saja aku gatal beli,
sbb sale sana sini semperna raya ni..


Gambar Dadima dengan cucu-cucunya
Sambut besday mak, 
masa 3.7.2014 aritu,
potong kek lepas terawih,
aku buat sndri tau kek tu,
coklat blueberry moist,
sbb tu yg tak cantik,
klau beli kat kedai sure cantik kan.. hihihi



gambar ni snap dkt pintu masuk kelas Ilham.
mana Ilham..??
Baris no 2, no 2 dari kanan..
Bulan2 posa ni la,
skolah Ilham suruh parent dtg amik report Card..
sib baik result ok,
klau tak mak telan ko nak..


Ini gelagat Ilham,
lepas sahur tidur balik,
bangun kul 10.30,
bising2,
aku ingat knp la hai,
rupanya bebel kat aku,
sebab tak kejutkan dia sembahyang subuh,
trus amik wuduk,
solat kul 10 pagi u,
layankan je lah,
bukan subuh gajah dah ni, subuh dinosour dah ni.. hahaha
konon rajin aritu ntah mood apa ntah,
slalu og ajak solat malas kemain


Budak kecik ni adalah peneman setia sahur kami,
mesti dia bangun jugak,
cuma satu hari yg gambar ni di snap je yg dia tak bangun,
aku cium2 dia,
gomol2 dia pun tak layan dia..
sehari tu je larrr..



kami sekeluarga slalu buka puasa di meja ini,
dan inilah jugak tempat Faiqa time kami bukak puasa..
duduk bawah meja..
ada baby seat dia utk duduk dgn kami,
tapi kemain dia rambang mata, siap nak bangun lg dari kerusi nak capai suma pinggan2 atas meja tu,
at last kata, tak leh la letak atas meja,
biar je la dia merayap kemana yg dia suka..


saja-saja kek coklat,
homemade utk buka puasa..


Sahur kegemaran keluarga,
Pizza homemade jugak..
buat 3 keping pun sure licin..


Tak sah cerita ramadhan 
tanpa crita buat kuih raya kan,
ni lag pembantu aku yg rajin tolong buat kuih,
Ilham pun rajin jugak,
tp aku lupa lak snap gambar dia..
sbb time aku pegang kamera ni dia tolong jagakan baby.



Maid nak posing jugak.. hihihi

taraaa
ni la hasilnya,
suma homemade..
nak beli tak mampu,
mahal2 belaka skrg,\sebalang dah rm30++
terpaksalah kerah tenaga buat je


menu buka puasa kami,
waktu kerja aku jarang masak,
tak sempat, slalu beli lauk je,
sabtu ahad, mmg aku masak penuh meja,
ni homemade jugak,
daging salai lemak cili padi,
kobis goreng,
ayam percik 
(percubaan pertama yg menjadi, senang gile rupanya buat ayam percik ni,
pasni jgn harap la aku nak beli lagi dah)
apam balik,
anak2 mmg suka betul klau aku buat apam balik ni..


itu je la kot,
lupa lak nak snap gmbr koleksi bju raya, eceh..
tgk la klau rajin buat post lagi,
klau malas, 
yg ni je la,
nanti post raya pulak..
aku raya Kedah taun ni,
kampung ku..sapa org kedah, jom raya sesama jom..

p.s : Selamat hari raya kwn2, maaf zahir batin ye..



No comments:

Post a Comment

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK