nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Tuesday, September 3, 2013

Scan baby 7 minggu

sekarang nak menanjak ke 7 bulan..
chek punya chek,
baru perasan yang tak de lansung rekod dalam blog nih pasal kehamilan aku..

sayang pulak,
tambah aku skrg nih scan setiap 2 minggu,
sbb banyak sangat kes,
diabetes mellitus la, anemia lah, uri kat bawah lah,
so, doc di KK tanglin dan HUKM pantau aku sebaiknya..
dah ke berlambak2 gambar2 scan aku..


so, up date la scan 1st ni..
ini scan di hukm..
masa 7 minggu,
baru lepas 4 ari bukak buku pink..
(buku pink bukak awal, sebab aku nih kalau ngandung tak kuat sgt, dah leh agak, mesti mcm2 kes)..
so, bila dah de kes, dah bukak buku, senang la trus ke kecemasan..

dan ditakdirkan,
tetiba aku bleeding.. banyak jugak..
aku dah nagis2 bagai dah,
dua hari kencing je keluar darah..
takut miscarriage lagi, sebab masa tu aku baru 6 bulan jek miscarriage

mak bising soh ke kecemasan,
esoknya, gi ngan Mr T ke Kec O&G HUKM..
scan2, alhamdulillah tak apa2..
tapi stat pada tu lah,
aku mula kena datang hospital setiap 2 minggu,



nampak tak..??
kantung
dan baby inside..
kecik jek,
doc cakap sebesar sesame/ bijik bijan..
kecik gilerr kan..??
nak clear..??


macam tak logik lak..
tapi itulah hakikatnya..
kuasa Allah...

alhamdulillah,
walaupun cemas diawalan,
tapi setakat ini baby membesar dgn riang dlm rahim mak..
semoga semuanya berlajan lancar amin..

nanti aku update lagi ye, 
minggu demi minggu..

10 comments:

  1. due bile? kite 18 november. insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak dulu.. lnda 5 dec.. tp kira sebaya lah anak kita nanti.. :)

      Delete
  2. mcm2 dugaan kan linda. xpe, cpt je ms blalu. jage kesihatan eh. ^_^

    ReplyDelete
  3. oo linda pg HUKM ye.. HUKM lg selesa dari spital gomen yg lain tu huhu.. akak 3-3 kat situ je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah k.N.. lnda pun sebelum nih 2-2 kat HUKM, cuma yg gugur last year jek tak sempat nak ke hukm, sbb bleeding kul 6 time org nak bukak posa, hukm jam teruk, trus ke HKL, nyesal jugak, apapun hukm yg selesa..

      Delete
  4. alhamdulillah, nampak sihat baby...
    moga semuanya berjalan baik...

    ReplyDelete
  5. ooh diam2 ubi berisi ye.. tahniah kak. take care

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK