nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, August 22, 2013

koleksi raya 2013

Salam

raya nak abis baru nak upload..
sungguh aku tertinggal ketapi..

tapi rugi lak rasa tak simpan dlm blog,
rugi utk anak2 dimasa hadapan..

tak byk gmbr pun tangkap..
sebab mak yong serabut,
nak ngurus minah vouge seantero alam tu ,Tihah lerrr sapa lg,
nak ngurus Ultraman nebius yg kejanya asik nak buang duit raya jek,
org bagi, malas nak pegang,
buang jek kat tong sampah..

ehem, ehem,
ingat mak hang ni jutawan ka..??
duit men buang2..

dan yg paling serabut,
mak yong sndri,
badan dah makin berat,
pening loya suma ada..
aduhaiii...

layan jek la ek..



tengok, betapa cimoknyer mak..
terasa raksaksa lak..
tapi takpelah,
rasanya ni lah gambar raya paling sempurna yg pernah ditangkap,
sebab slalunya,
mesti spoil,
penspoil utama surelah Ilham kan..



tengok, dah stat dah spoil dia..
kakak skit nyer silang kaki nak vouge sokmo,
dia sure gitu,
ultraman noty sungguh..


nak tangkap gmbr mak tok dan mbah dia,
sibuk jek dia..
bila org suruh ketepi,
tengok aksi dibawah..


gitu dia wat muka..
anak abah la katakan..
hahahaha

so, pagi raya aktiviti biasa
memohon ampun,
dosa byk benau,
moga diampunkan,
ckp kat mak,
mak maafkan sue,
kdg2 4 ari skali jek tipon mak,
bukan lupa tapi tak ingat..
len kali sue buat lagi
hehehe..
cis punya menantu... ngeeeee


ni kakak ipar ku yg sulong..
Professor Hidayanty...
jenuh bising,
nak soh ilham salam sorang2,
mak long dia ckp,
ha, tak salam maklong, takde duit raya,
ilham cakap, alah, adik taknaklah duit raya maklong tu..
ehemmmm, sabau je lah bdk sorang nih..
(dikau tak paham apakah nilai duit tu nak).. :)


ni adik yang bongsu..
engineer tak kawen lagi,
sapa nak,
ensem ooo,
kakak2 dia suma sibuk ngan agenda nak kawenkan adik sorang nih..


ni sapa abang sapa adik nih..
dah nampak macam si abang nak cium tangan si adik lak..



lagi-lagi ilham..
tengok gaya dia salam,
ngan dok terkangkang..
kakak sibuk simpan duit dlm handbag..



gambar yang paling mencabar nak amik..
mak tok/Mbah dgn cucunya..
ada yg nangis,
ada yg nak larik..
cucu mak Tok dan Mbah ada 10 org sumanya,
tapi 3 di UK,
adik ipar aku nini kat sana 5 tahun,
insyallah next year blk,
lg la riuh rendah sefamily..



adam dah nanges nak turun,
memerap jek dia,
sian, gigi nak tumbuh..
demam suma ada..



Falah Fifi sefamily,
sian adam masih lg menangis disitu..
rezeki Falah dan Fifi, nama naik utk tunai haji tahun nih..
seronok muda2 dpt naik haji..
alhamdulillah..



kak Yanty ngan Azim si budak comel ucuk acam..
sweet jek dia senyum..



ok si perasan vouge dgn ultraman yang tension nak kena skema tangkap gambar..


adik dah ready kakak lak, 
senyum ala2 apa ntah time nih..


fiweettt..


Saloma in making..


Azim kesayangan Ilham,
asik kena gomol dgn abg Ilham dia je la Azim nih..


apa kuar2 lidah nih,
geget kang..


raya kedua..


tema pink..

Tihah nak pakai tudung time nih..
saja beli tudung kat dia,
kalau dia nak pakai,
tapi 3 jam pakai,
tetiba tudung dah tak de,
aikh, kakak mana tudung,
kakak panas, nanti kakak pakai balik bila dah sejuk..
mcm2..


Ilham tak abis2 ngan gaya 1 malaysia dia..







gmbr ntah apa2..



Raya ketiga..
gila ke apa,
raya2 gi Zoo Johor,
tapi sebab dah janji ngan ilham,
tak abis2 tanya bila nak gi zoo,
layan kan je lah,
pagi2 gi jap,
sebelum ptg nak beraya umah sedara mara lagik..



Tihah ngan reben sebesar alam,
suka sangat dia ngan konsep reben2 dikepala..
terasa paling jelita gamaknya kot.. hahahaha



ok sila abaikan mak disitu..


mickey mouse.. hehehe



abah dgn anak..
abah mertua ku bising,
ngko ni tfiq raya2 pakai suar katok..
ate, takkan nak pakai baju melayu gi zooo,
rupanya sampai zoo ramai yg pakai bju melayu dtg zoo..
siap kebaya bagai
hehehe




abis crita zoo...


ni gambr terpencil..



penuh pakcik makcik datang umah beraya..


abah kemain posing kamera..
tengok tu, Tan Sri Wahid Omar skrg dah menteri dah,
 pakcik belah asben,
kusyuk kemain ngan Hand phone nya..
lepak2 ngeteh kuih raya..

settle raya di johor..
tahun depan raya di Kedah,
turn aku
kedah johor,
utara selatan..
sama jek rayanya,
selagi bersama keluarga,
semuanya terasa bahagia kan...


Selamat hari raya semua,
maaf kalau ada salah silap ye,




6 comments:

  1. tengah sarat tu...
    moga dipermudahkan segalanya...
    seronok tengok anak2 beraya..

    salam aidilfitri...
    maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  2. tak per..masih dlm bulan raya

    raya ni budak2 lah paling happy kan

    ReplyDelete
  3. ohoh raya2 gi zoo ehh... mcm best jerk..
    selamat hari raya kak inda n family...

    ReplyDelete
  4. banyakjer gambar rayanyer.. memang nampak sangat happy berhari rayatu.. betoi manapun beraya terasa gembirajer kalau kena caranyer.. kiranya raya tu memang kalau johor tak giler kedah yerk...
    selamat hari raya..

    ReplyDelete
  5. meriahnya raya..... hari tu ingat raya ketiga nak pegi zoo juga... tapi melencong ke cameron highlands akhirnya

    ReplyDelete
  6. Cantik tema baju rayaa..

    Sempat yer pergi jalan2 ke zoo.. seronok laa anak2.. :)

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK