nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, November 14, 2012

Teater Tun Hasmah Part 3- pertemuan dengan Real Tun Hasmah

bersambung dari sini..


sblm nih aku tunjuk gmbr tihah tgh rehearsal je kan..

still sebelum show,

but ini pertemuan pelakon dgn real Tun Hasmah...

kalau korang nak tau,
Tun Hasmah sgt soft orangnya..
terpancar raut keibuan pada wajahnya,

setiap percakapan dia sgt humble..

paling aku suka bila dia cakap

" sejak akhir2 ni saya malu sebab nama saya kerap sgt disebut di akhbar dan merata2, ini semua kerana pementasan teater ini, saya kurang gemar diberi perhatian lebih kerana saya tahu tiada apa yang istemewa mengenai saya kecuali saya ialah doc wanita melayu pertama di malaysia dan saya seorng ibu yg ramai anak, yg lain sy adalah wanita biasa seperti org lain, dan utk teater ini saya mahu di highlight sy sebagai doctor, ibu , nenek dan isteri yg sangat taat pada suami"...

dan sepanjang ucapannya, dia x sebut yg dia adalah isteri perdana menteri,
yg dia dok ulang cakap, dia doktor,
dan yang paling-
balik2 cerita, anak2nya dan cucu2nya..

comel....



dia datang...



comel sgt...






umi aida dan tun hasmah..
tgk tihah disitu...



tihah tak sabar dah...



tihah yg lagi tak sabar..



dan turn tihah..

salam dan cium tgn,
lama tun hasmah pegang tihah,
dia belek2 tihah,
tanya darjah brp,
dia cakap, sweetnya,
sama mcm cucu nenek,
rambut sama macam maizurah, (sambil belai2 rambut tihah)...



dan yg best, tihah cakap,
nenek ni comel lah..!!!

hahaha..semua orang gelak...
cepat2 Tun Hasmah, peluk dia dan cium2 dia...

ok, mak dibawah sgt jeles ok...







dan yg tgh tu adik aku miza azura..
tgh2 bratur pun sempat nak gedik2 lg ngan naqia ngan sura sojangi..



adik aku,
Miza Azura bermesra..


haip,
bodek lebih nmpk makcik,
nak mintak jd anak angkat la tu...
hahaha


last, nazim...
yg sentiasa org berebut2 utk bergambar...
apa..??
gmbr nazim ngan tihah..???
nantiiiiiiiiiiiii ek...
ada....



ini memang akan menjadi kenangan tihah sepanjang hayat..
dipeluk, dicium dibelai oleh tun hasmah...
ntah knp masa tu air mata aku bergenang...
melihat tun hasmah dan tihah...

dan malam tu, tihah tanya,
mak boleh tak kita jumpa nenek comel lagi..???
aku cakap, tak dah kakak,
sekali seumur hidup aja kakak dapat itu,
kakak ikutlah jejaknya,
cantik, pintar, lembut, hamble, tertib saja orgnya,
agar kakak disenangi ramai...

amik berkat...

sambung lg ek nanti...
part 4..






14 comments:

  1. ala...so sweet!

    aper?

    nazim?

    eh, sesuatu la dia tu... hensem!

    ReplyDelete
  2. PENGALAMAN BUAT TIHAH NI.... AUNTIE MUNNA PUN TERINGIN SGT NAK SALAM NGAN TUN HASMAH

    ReplyDelete
  3. so sweet!
    camne Tihah boleh tercebur dlm teater ni? bestnya! bijak pula tu..sejuk perut ibu ngandung yek! ibunya pon bijak.. :)

    *emosi tengok Eja berlakon..

    ReplyDelete
  4. NM02- nazim.. dia agak serius rautnya.. ala2 macho gitu, tp kalau dah kenal.. baik gilerr.. :)
    dan mmg encem seh..hehehe

    ReplyDelete
  5. munna- jgn kata munna, linda pun tringin sgt, tp malu nak naik, sbb atas pentas tu artis2 jek yg salam ngan tun,....mak artis dok bwh jek..hehehe

    ReplyDelete
  6. tips kurus- tgk ye aritu..?? ntah la, bwk dia g casting sesaje tetiba dapat lak..hehehe.. rezeki bank ASB dia...

    ReplyDelete
  7. mak jemah jeles okeyh!!

    nak jugak bergambar ngan tun!! huwaaaaaa...

    ReplyDelete
  8. bestnye!!! mmg sgt2 kagum dgn tun mahathir n tun siti hasmah! sbb entry ni terus teruja nak komen.. heeee (silent reader)

    *kalau sudi, jom follow and like blog saye: www.diyanamarissa.com

    tq!

    ReplyDelete
  9. betul tu... kita yg mbca ni pun rasa mcm nk menitik airmata.. rasa tharu sgt. peluang yg sekali dtg dlm hidup. tp mana tahu kan ? pnjg lg perjalan hidup tihah :))

    ReplyDelete
  10. wahida- aku pun x dapat weh.. malu2 kucing aku nih..hehehe

    ReplyDelete
  11. marissa- kagum sbb tun hasmah sgt2 humble walaupun status yg dipegang tinggi gila..

    ReplyDelete
  12. mama likha- susah nak dpt bermesra dgn tun macam tu..mmg touching..:)

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK