nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, October 24, 2012

Biskut Conflake Madu Rangup

Nak raya nih geng..
tak wat kuih kerr..???

meh say bg resipi buat kuih meh..
eceh2, berlagak lak mu ni Bel...
ngalahkan nak raya puasa plak,
biskut senang leh la mu berlagak Bel..
be bg kek pavlova ke, mau semput....hahaha

layannn..

tak ingat aku dapat berapa bijik untuk resipi nih,
tapi mmg banyak giler la..

Bahan-bahan

250gm cornflakes (kotak kecil)

125gm butter (1/2 buku)

1/2 cawan gula perang (tambah ikut suka kalau nak lg manis)
10 sudu makan madu

Kismis (ikut suka kalau taknak letak pun takpe)

Kertas Acuan (cup)


Cara-cara

1) Campurkan butter ,gula dan madu dan masak atas api perlahan hingga gula larut bersama butter

2) letak conflake dlm dulang yg besar untuk senang nak gaul2..

3) sira / tuang/ adun campuran 2 tadi atas conflake..

4) Masukkan adunan dalam kertas acuan cup..

5) bakar dlm oven sekejap jek dlm 10-15 minit...


ce la try buat sangat2 mudah kan..??...
yang bestnya jamin tak lerai conflakenya, dan tak melekat kat kertas acuan.. elok jek..

dan seperti biasa..

aku kan, tiap cerita pasti ada gambar..hjehehe


murah jek aku beli madunih kat sogo..
besar giler, rm11 jek..
sedap pulak tu..


sungguh bertuah daku sebab ada bibik yang membantu..
tp lebih byk masuk mulut dulu dr letak kat cup tu..


Penuh perasaan bibik membuat kerja



bibik no. 2..
tukang leraikan kertas..


aku wat dapat 2 balang besar nih..


Tadaaaa...
gambar tak cantik larr...


p.s: yang penting en T suka...




3 comments:

  1. rajin semua tolong mama......
    sedapnya.....

    ReplyDelete
  2. ala, teringin nak buat tapi kat umah xder oven. so buat yang cornflakes coklat jerk coz x yah bakar... hehe

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK