nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, September 24, 2012

Diari Keguguranku Part 2 - Ia belum berhenti..

sambungan....

as salam...
sambungan dari babyku sudah tiada

bermula dari D&C kedua aku 23 Ogos 2012 hingga 24 September harini,
 Nifas aku masih belum berhenti,
rabu haritu aku gi HKL lagi,
sebabnya kawan2 aku nasihatkan,
sepatutnya lepas D&C aku akan nifas dalam 1-2 minggu jek,
nih dah sebulan dah,
nifas dok la laju dengan jayanya..

macam2 betul,
aku pun kekadang rasa macam nak pitam,
maybe sebab darah sentiasa turun sudah hampir sebulan lebih stat dari bleeding aku aritu lg,

so, di HKL,
Doc scan balik,
rahim aku dah ok,
bukaan rahim pun dah tutup,
buat ujian air kencing,
+ve !.. means hormon HcG masih ada dalam badan aku lg,
means badan aku takdapat detect yg aku sudah keguguran..
aku dah dapat terima hakikat..
badan aku lak yg tak dapat terima hakikat lg..huhuhu

macam2..
aku pelik gak sebenarnya,
menda macam nih pun ada ek..??
kuasa Allah , macam2 leh jadi kan..

so, skrg nih aku still continue ubat2 yang doc bg,
dan ada tambahan ubat baru lagi dua..

tak kisahlah telan ubat banyak2 pun,
janji cepat sihat..
untuk aku prepare preggy balik..
tak sabar aku..

lepas nih asid folik memang kena continue
sampai la ngandung akan datang balik..
bukan aku je,
en asben pun kena makan asid folik gak,
rujuk pada blog dr zubaidi
slalu org ingat ibu jek kena mkn asid folik,
ayah pun kena ye,
sbb janin terhasil dari sperma dan ovum,
so untuk pastikan yang terbaik terhasil,
sama2 kena berkorban..:)


antara yang aku WAJIB makan..

bersambung..

2 comments:

  1. moga tabah dlm dugaan ini...walaupun twins jika sudah tertulis tiada rezeki, redha dan bykkan berehat.....
    insya allah akan ada rezeki dilain hari.....

    ReplyDelete
  2. hanya Dia yg Maja mengetahui, sabar

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK