nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Friday, April 6, 2012

antara aku dan Aiswarya Rai dan Norjuma..(selepas bersalin)

Aisyarwa Rai si cantik jelita,
dari sudut mata aku, seperfect2 wanita,
mata cantik, hidung, bentuk muka, mulut, tinggi, bentuk badan perfect...

kalau korang kata tak cukup perfect lg tak tau lah..



kalaulah aku secantik dia...fuhhh

dan

walau bagaimana pun,
aish juga seperti wanita2 tipikal lain


yang mempunyai genetik kembang selepas bersalin..


dr sekurus2 jd sebulat2..



dan menjadi buah mulut orang bila seseorang ibu itu mula kembang selepas dia bersalin..
ok..ok..
stop blame aish and also me ok!!!..

kalau anda kata,
eh, aku pun mengandung gak,
bersalin gak,
tp aku tak gemuk pun..

bg aku, itu TUAH anda..
anda mmg dilahirkan bertuah dr sudut itu..
bkn semua manusia sama..
anda kurus makan sepinggan dua,
aku gemuk makan sepinggan dua jugak,
BUKANNYA anda makan sepinggan, aku makan lima pinggan..!!!!

tapi itu adalah diriku..
tp aku jamin utk org seperti aishwarya,
mahu pun norjuma ..

lepas bersalin,
kembang,
ada duit, anak ada maid jaga..
pagi, work out, ptg work out, work out..
dlm 3 bulan kurus la dia..

tp  Belinda tu
ntah bila nak kurus ntah..
makan pun kdg2..
tanya kwn2 opis,
aku mkn pagi hanya biskut keping je,
tghari pergi amik fatihah kat skolah rushing waktu rehat 1 jam pergi balik
tak sempat pun nak mkn selalunya..
kalau mkn pun mkn bekas fatihah tak abis, itu je..
mlm, kdg2 mkn,
kdg2 tak..

tapiiiiiii
ntah la...
knp tak kurus2 juga..????

cubalah selami hatiku..
betapa sedihnya bila dipanggil gemuk!!!..
knp x kurus2...

dan aku pun x tau nak jwp..
kalau tak selesa berkahwan dgn org gemuk ini...
anda boleh tinggalkan saya..
sekian....
itu aja ingin saya sampaikan..

21 comments:

  1. comel sgat entry kamu...akk pon gemuk..wpon kje x benti2 ..surirumah pon xde mse nak dok rehat..tp badan x susut gak..pening betull

    ReplyDelete
  2. tak perlu kurus kak sue....ape yang kak sue miliki tu dah cantik...kekalkan ia...jaga kesihatan tu sebaiknye.....

    ReplyDelete
  3. KEMMA- kan.. buat keja bagai nak rak, rasanya dr celik mata kul 5.30, sampai la time mlm tido..tak henti2 keja, tp tak kurus2 gak..huhuhu

    ReplyDelete
  4. nurulain- bg ain, nmpk ok..tp ada mata yg sentiasa kondem jek..tu yg payah..

    ReplyDelete
  5. gemuk salah kurus pun salah. lis yg kurus ni org buat cam kita x cukup mkn padahal melahap je 24 jam. yg penting kak su tetap cantik.

    ReplyDelete
  6. linda gemuk ke? tak nmpk pun. hehe.. tak pe la linda, senang hati la tu.. bahagia :-)tiap org ada kelebihan dan kelemahan masing2 kan. tak yah risau2, sihat tubuh badan, alhmdlh :-)

    ReplyDelete
  7. x kisah ..asal kita senang hati...ada family yg bahagia..lantak la kalau prg x nka kawan ngan kita sebab kita gemuk..apa pun bagi aku.ko still manis

    ReplyDelete
  8. asal kita bahagia..x kisah gemuk atau kurus..kalau berduit byk mcm setengah2 org tu..x pa boleh work out habis-habisan....tapi bg aku..ko tetap manizzzzzzzzz...

    ReplyDelete
  9. elle- penat kan lys, nak jawap pertanyaan org..

    ReplyDelete
  10. suliana- eh ye la sue.. masalahnya, tubuh badan pun tak la sihat sgt.. jalan skit dah penat, tapiiiii kalau jalan kat sogo mmg x kenal erti panat..hahahahhaha

    ReplyDelete
  11. syg ikram- sbnrnya, mcm aku nih kena xcercise jek kalau nak kurus, diet mknan x jalan dah.. tp nak xcersice..?? nak gi toilet pun kdg2 x sempat kat umah nun..

    ReplyDelete
  12. kannnnn??? kita senasib la kot linda huhu. Ala jangan le sedey2 linda.. akak ok jer kawan ngan linda..

    ReplyDelete
  13. u x gemok la dear... ok aper? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? aku pun pelik...padahal, pagi kat opis aku mkn roti jer...pas tu lunch aku tak mkn pun...ptg je la...aku bantai nasi...haha...

      laki aku dah bising suh pegi gym...aku je yg malas...hehe..

      Delete
  14. eB- sedang2 kot..tp eB jgm tetipu dgn gmbar linda tau..hehehehe

    ReplyDelete
  15. wahida- kan.. btul lah.. ntah ngape ntah mengembang tak agak2..hahaha.. aku lak tringin nak gi gym, tp mcm xde masa je.. kalau de masa pun, at last aku tgk tv je lg bagus..hahaha

    ReplyDelete
  16. aduhai... ni luahan perasan lah ni yer hehehe...
    tk dr mata zte ni linda tkde duk gemuk2 pun... biasa2 jer.. tp part berubah dr zaman anak dara lepas dh bersalin tu tkde sapa lah blh sangkal.. msti seinci dua adakan.. tp linda oke je.. zte ni haaaaaa... aduh risau pk kan badan kan huhuhu

    ReplyDelete
  17. janji sihat..kalau kurus tapi macam2 penyakit singgah..lagi le haru..

    ReplyDelete
  18. i pon mcmtu.dari kurus..lepas bersalin jadi bulat mcm bola..org dok ejek gmok...pdhal i dah try diet bagai..xkurus2 gak

    ReplyDelete
  19. sama la nasib dengan saya... knp la susah sgt nk kurus.. dlu sebelum kawin makan bnyk pun x gemuk... ni kurang makan tp makin gemuk pulak

    ReplyDelete
  20. kurus lepas bersalin senang la.without keluar duit smp ratus2.
    http://kuruslepasbersalin.blogspot.com

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK