nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, February 22, 2012

WW- Mak cap duit!!!


baru sebulan lebih persekolahan...
satu hari sebijik pemadam,
satu hari sebatang pensel,
dua hari sebatang pembaris...
tetiap hari bertukar...
tetiap ari gak la hilang...

so, buat anak-anakku,
yang menganggap si emaknya nih cap duit,
tetiap bulan si emak kenalah gi mydin
mydin- sbb kat situ yang termurah kalau nak beli gini borong...
ha!!!
amik ngko,
skali beli pemadam 48 bijik sekotak,
pembaris 24 batang
pensel 76 batang...

dan setelah setengah bulan beli,
kuantiti dalam kotak pensel 76 batang tu pun berkurang,
pemadan, toksah cakap lah....

Buat anak-anakku
Tihah and Ilham,
korang nih makan pemadam ke padam ngan pemadam ha..!!!!
ke pemurah sgt, sedekah kat kwn2 tetiap ari...

penat dah mak leter..
gitu lah gak resultnyerrr..

sib baik la mak korang nih ada mesin cap duit...
huhuhuhu


nih dikira wordless ke ek..??hehehe



15 comments:

  1. slm beb..
    ehehehe..intan pun beli kat mydin..beli borong senang..semenjak kes mcm ank u la..ank intan pun mcm tu jg..1 hari pembaris hilang..esok..pemadam pulak..mcm2 hal

    ReplyDelete
  2. tihah ngan ilham belajar kuat la mak oii...hahaaaa

    mmg ginilah kerenah anak2 yg pra sekolah smp la darjah 1 @2..pastu ok dah kot kan..

    ReplyDelete
  3. ekekkeke...
    ya betulll... ari2 ilang..
    pemadam my alya potong alus2 dh.. huhuhu..
    pg ari mak dh kluo cop duit, ptg baru blk... =)

    ReplyDelete
  4. intan- sib baik de mydin kan..kalau nak beli kat pasaraya biasa makin meletup la si emak nih...hehehe

    ReplyDelete
  5. mamayatie- ye ek, lepas darjah 2 dah ok.. lega rasanya.. cepat2 la tihah lepas darjah 2..hehehe

    ReplyDelete
  6. leyli- aah la, linda x tringat lak nak potong setengah bg lg jimat..good idea..:)

    ReplyDelete
  7. erm, ingta sekolah dulu2 suka buat dadu guna pemadam, wat main da ular.. haha

    ReplyDelete
  8. maszmadi- tu tihah taktau lg tu buat dadu bagai, kalau x, sure makin laju penggunaan pemadamnya... (mcmtula mak kita pening dulu ngan kita kot, linda pun suka potong pemadam wat dadu gak)...hehehe

    ReplyDelete
  9. nk pinjam mesin cap wit leh? hik3...
    ps: kami dok kat century lodge... slesa. :)
    nureen dok kat palm... tapi mahal skit la... CL murah skit :)

    ReplyDelete
  10. mesin cap duit monopoly jek..ahaks..ok dear..nnti linda surf internet psl nih..

    ReplyDelete
  11. HEHEHE.... GITULAH YE BILA ANAK DAH SEKOLAH...

    ReplyDelete
  12. ingatkan anak2 kak efa jer, budak2 kan sama la kot. asyik2 hilang jer, pastu hilang lagi dan lagi dan lagi...... kalau nak marah dh tak larat nak marah dah. kita beli pun hilang, depa beli pun hilang jugak. kalau buat stok cam bel tu kan lagi kerap la hilang sebab depa tau kat umah ada lagi. mak depa cap duit la tuuuuu

    ReplyDelete
  13. munna- sementara nak tunggu besar mau kopak mak abah..

    ReplyDelete
  14. huzaifa- tu lah k.efa... ada yg kata sampai darjah 4 etas dah ok la nanti... tp xtau la, tihah tu pemurah...org mintak, tak teragak2 dia bg jek..

    ReplyDelete
  15. igt ank i sorg je yg camtu.. hahaha..

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK