nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, January 18, 2012

WW- rakaman setiap ahad..

Setiap Jumaat abah akan balik dari Johor ke KL..dan semua org akan happy terutamanya anak2...

tapi setiap ahad, abah akan pulang semula ke Johor untuk berkerja mininggalkan aku dan anak2 di KL...
dan sepanjang hari bekerja aku akan menempuh membesarkan anak2 aku bersekolah di tengah bandaraya Kuala lumpur ini bersendirian...

dan setiap ahad setiap kali pulang dari Stesen bas TBS beginilah..


adik akan menangis tak henti2...
adik nak abah...
adik sayang abah...
sampai la ke rumah...



dan kakak juga begitu...


dan mak hanya akan diam
sepanjang dlm kereta menuju ke rumah d jalan duta...
nak marah anak2 sbb mereka menangis tak henti2..???
takkan pulak..
aku turut merasakan kepedihan dan kesunyian mereka....


Ya, Allah,
kau gerakkanlah hati mereka2 yang terlibat untuk mengembalikan suamiku
 agar dia dapat berkhidmat dan berkerja di Kuala lumpur semula..
kami ingin sangat berkumpul sekeluarga seperti waktu2 dahulu
agar daku dapat menambahkan pahala ibadahku kepadamu
sebagai seorang isteri dan ibu kepada keluargaku...
amen...

11 comments:

  1. siannye dorang nih..tpkse bpisah ngan ayah demi kerjaya..sbr ye lin..insyAllah..ade rezeki suami dpt bpindah KL ;)

    linda wanita hebat..membesarkan ank2 tanpa suami disisi..;)
    smoga lin n family sntiasa dlm rahmatnye ;)

    ReplyDelete
  2. intan- insyallah..tak lah hebat intan.. sesekali mengalir jugak airmata nih dek krn taktahan stressnya...

    ReplyDelete
  3. alahai..... sedih jugak nieh...
    kalu masz, dah nangis sesama anak2 dah ni dlm kreta... huhu

    ReplyDelete
  4. maszmadi- sedih tu mmg masz.. bergenang gak air mata..tp xleh tunjuk kat anak2 yg mmg tengah kronik menangis tu... krn mkin teruk lah depa... buat2 jek konon2nya lnda nih kuat...huhuhu

    ReplyDelete
  5. sedih tgk kak su. kak su seorang isteri dan ibu yg tabah

    ReplyDelete
  6. sama la mcm su, sbnrnya kena tggl tu tak pe, tapi tak tahan stress dgn karenah anak2, kita sorg2 je handle anak.. sbr ye.. pahala juga tu :-)

    ReplyDelete
  7. elyssa- sbnrnya tak la setabah yg disangka..buat2 tabah jek..hehehe

    ReplyDelete
  8. sue- yes betul 10% tepat.. utk kita kena tinggal tu ok lg..tp bab anak2 tu..mmg amat2lah tertekan, tambah2 bila tihah ngan ragamnya, dan ilham ngan kerenahnya..

    ReplyDelete
  9. linda, masa aku kena cenggini dulu, memang stress. banyak² buat solat hajat n doa, moga² suami cepat dapat balik kl. insya Allah. kalau dapat mak mertua yang doa lagi bagus. sebab doa ibu kan makbul.

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK