nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, December 22, 2011

rumah baru- selepas berperabot...part one

seperti entry aku yg sebelum ini..

http://amnybelle2606.blogspot.com/2011/12/memasang-wall-paper-di-rumah-baru.html


pada 10hb disember 2011, maka kami pun berpindah ke kuarters jalan duta,

kalau korang dah tgk gmbr2 time aku dah pasang wallpaper,
ramai yg kata cantik,

tapi sebenarnya, korang tak tau,
bila dah masuk jek perabot,
dah tak cantik dah..
maklumlah, aku masih menggunakan perabot lama..
tak kuasa aku nak beli2 baru,
jimat beb...

so, bila di matchkan perabot lama
ada yg berkulat, dan ada yg penuh dengan hasil lukisan Tihah dan ilham
so, hasilnya, gini larr...

biasa2 jek...
layannnnnnnn


bermula dengan Living Hall


still perabot lama..
kalau korang nak tau,
langsir tu, sehari ntah berapa kali ntah aku betulkan,
asik la si budak tonet tu main2 besi tu..



besi langsir nih lah yg ilham x abis2 main,
dan si emak tak abis2 betulkan tanpa jemu..




ruangan buku2 abah tak dilupakan...
abah dan buku kan tak leh dipisahkan...



sudut inspirasi,
eceh...klaka lak...
siap ada bendera malaysia lg...



penyinar aura rumah...




sudut dining...
meja makan aku kecik jek, ruang dining lebar..
mcm pelik sebenarnya,
mcm sontot jek..
dan
ada lak vakum kat situ,
lupa simpan sebelum bergambar...


ke dapur,
beli kat ikea,
memula dulu anak2 keja bergayut jek kat sini,
kena hanger sikit,
tobat tak main dah...



dapur comot..



lagi daput comot...
pintu tu nak ke laundry area...



aik, nih pun nak tunjuk ka..????
hahahaha
sajek jek,
dapur aku yg dah 7 tahun digunakan,
masih elok, walaupun aku beli masa baru kawen dulu dlm RM39 jek..
terlalu byk jasa ngko wahai 'cap magic' woit...
jasa yg paling besar,
ngko dah berjaya menggemukkan aku ngan asben dengan jayanya...
tenqiu dapur...hehehe



memandangkan ramai tanya aku psl bilik tihah,
karang, time lunch, aku masukkan entry bilik tihah ek,




22 comments:

  1. suka tengok orang deco umah ni.. i dok kuaters ni satu frame pon tak gantung lagi.. huhuhu.

    ReplyDelete
  2. Wahhh...cantiknya...i 'LIKE' sejuta kali.

    ReplyDelete
  3. Ok lar tue.. pakai mana yg boleh pakai.. jimat selagi boleh jimat.. :)

    ReplyDelete
  4. mrs.k- linda dah bertebuk2 merata dah, nanti bila nak kuar kuarters, kita leh letak undercoat balik kat tempat paku2 tu..

    ReplyDelete
  5. chantik...susunan kemas dan rapi......

    nnti leh g umah akak nieh (:

    ReplyDelete
  6. aidiena- salam kenal...jimat beb..anak2 nak masuk skolah, pakai apa yg ada jek..hehehe

    ReplyDelete
  7. linda, sama la jenama dapur gas kita.. magic, hehe

    ReplyDelete
  8. nampak simple rumah linda. tk serabut dgn brg2 tk tentu hala....hehehe... ohhh, abah die suka mbca erk? susah nk cri lelaki suka mbaca....

    ReplyDelete
  9. weh cantik umah ko...wallpaper pun nice...nampak luas umah ko sbb ko pandai hias...

    boleh aku singgah umah ko dah dekat ngan ofis aku...hehe...

    ReplyDelete
  10. nurul aini- wahhh, ada geng..elok kan, dah 7 tahun masih seperti baru beli lg, walaupun cap ntah pe2 ntah..hehehe

    ReplyDelete
  11. mama likha- barang tak banyak senang vakum dan mop..:)..aah, abis, satu buku, ada jek buku baru yg dia bwk balik, tp buku2 nya mmg linda tak leh amik pot nyer..hehehe

    ReplyDelete
  12. wahida- tu faktor gambar jek sbnrnya, biasa2 jek..

    leh mai larr, alarr opis hg ngan umah aku bak kata org kentut pun dgr..hehehe

    ReplyDelete
  13. rajin mengemas.. ok apa, tak kisahla perabot baru ke lama, jnji tuannya pndai hias dah nmpk cntik..

    ReplyDelete
  14. eB suker wallpaper kat dining tuh. tapi nk gi KL bli. alahai. hu3

    ReplyDelete
  15. sue- mood tgh rajin kemas lah..kalau tgh malas..??? hehehe,...syyyhhh jwp bg jwpan..

    ReplyDelete
  16. eB- eB tinggal mana ek..???amik cuti shari khas utk dtg beli nih jek..hhehehe

    ReplyDelete
  17. Rasanya area yang paling cantik adalah kat area 'buku abah'. tempat tu nampak tenang, berinspirasi dgn gambar2 konvo yg digantung dan susunan buku yg kemas.

    Tahniah.

    ReplyDelete
  18. Bukan...saya Eric Leong lah

    ReplyDelete
  19. rumah dekat jalan duta..biase sangat dengan plan dapur tu..hehehe my mil house..

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK