nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Tuesday, December 13, 2011

aku dan keluarga komuter...

kwn tahu tak apa itu keluarga komuter..???

keluarga yg tinggal berjauhan, hanya hujung minggu sahaja berjumpa...
dan siapa salah seorangnya..???

aku dan suami lah...

aku d kuala lumpur, dan suami di johor bahru...
hanya hujung minggu dapat berjumpa...

dalam situasi ini, yg aku kesiankan ialah anak2...
mereka menjadi mangsa keadaan...
yg mana sepatutnya ayah dan ibu sentiasa bersama mereka untuk membesar....

penat dah air mata aku keluar
aku perlu tabah dalam membesarkan anak2 aku seorang diri,
walau berhujan, kilat, panas
aku perlu harunginya sendirian,
menghantar anak ke sekolah,
pergi balik,
berlarian sana sini walaupun sakit demam...
menangis
dan hanya dapat meluahkan perasaan ku dengan si abah melalui telefon sahaja...

aku perlu kuat...
kuat demi anak2..
walaupun sebenarnya aku lemah..
perlu aku gagahi juga..
walau perlu berpura2 di depan anak2...
berpura2 menunjukkan betapa kuatnya ibu mereka berdikari as a 'single mother'..

aku sekarang hanya mampu berdoa..
' Ya Allah, kembalikan lah suami ku ke kuala lumpur semula,
satu kanlah kembali keluarga kami demi untuk menambahkan ibadah kami kepadamu Ya Allah'...


Doakan aku tabah..




18 comments:

  1. Jadik gak husband akak tukar...sabar kak..past ada hikmah ntuk semua ni

    ReplyDelete
  2. lorr baru thu.... sbr yer linda.. mgkin ada hikmah smua ni.. dan i believed kite as a woman mmg kuat utk bt smua ni sorg diri wpun sbnrnya kite lemah.... insya allah :)

    ReplyDelete
  3. aku dulu pun kena bell. kadang-kadang sebulan tak dapat balik, kl-russia. memang meraung! i feel you. sabar banyak2. anak2 boleh rasa kalau kita sedih. masa tuh tak yah diet-diet. memang confirm 3kg turun berdesup-desup. hugssss!

    ReplyDelete
  4. dah pernah alami.. memang tak best.. bersabar ye..

    ReplyDelete
  5. mama likha- insyallah semoga dikuatkan semangat kta..amin..

    ReplyDelete
  6. aishah- aah kan..hope lepas nih i leh la kurus..hehehe

    ReplyDelete
  7. reza- eeeiii, mmg tak besttt lansung..lansunggggg kan!!!!

    ReplyDelete
  8. sabar yer...doa banyak2...insyallah semoga dipermudah segalanya

    ReplyDelete
  9. Bibu pon macam ni sejak suami Bibu pindah ke Johor 6bln dulu..Family jauh, kena lak jaga 3 boys..segala2 kene buat sendiri..sebab tu Bibu start buat blog..boleh hilangkan tension sambil2 suami boleh baca utk hilangkan rindu dia pada anak2

    ReplyDelete
  10. iffa- tak jadik aku plan nak bukak kilang balik tahun nih.. nnti ngandung, ngan suami jauh, lg aku tensi..

    ReplyDelete
  11. bibu- tu lah , sama lah kita dua2 asben kat pontian kerja... walau berjauhan, ada blog nih, slalu la asben dpt tgk cerita terkini kita...

    ReplyDelete
  12. Arrrgghhhh...rindunya kat anak2...

    Huuuaaa....

    ReplyDelete
  13. MJ- anak2 pun rindu dgn abg..:)..mak nye lg2 larrrr..hehehe

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK