nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, November 10, 2011

cuti2 malaysia @ bandung...Part Four..

helo..helo..helo malaysia..

macam dah lama tak bersiaran..
buzy memajnag la skrg nih Geng..
daku dapat Kuarters Jalan Duta,
so, agak sibuk sbb nak pindah umah nih...
ada sesiapa nak sewa umah aku kat Flat Taman Melati tu..??
mai ckp kat aku...


tak abis2 cita bandung aku...
lambat norrr aku nak abis kan...

ok, meh kita stat balik.
dr cerita ini

http://amnybelle2606.blogspot.com/2011/11/cuti2-malaysia-bandungpart-three.html

so, keesokkan harinya kami spend full one day @ pasar baru..

perjalanan yg panjang bermula dr sarapan yg bagus..
hehehe
nih dining area kat Kenangan Hotel...



soru charge batery..



posing budak getik nih sure kena ada..
seluar baru beli kat factory outlet semalanya dah terus pakai..



aku x tangkap byk gmbr kat pasar baru
sbb ralit gilet menerkam kesana sini..
nih antara kedai2 yg kami bertapa ngan lama sekali..
miza capai 3 buah la gak Handbag..
aku jek yg x beli handbag..
pastu balik malaysia,
nyesal tahap nak hantuk kepala kat dinding...


dan....
sepanjang hari, shopping nye shopping..
aku dan kamera semakin jauh..
takde dah gambar2 utk hari ke tiga sepanjangnya...


berlansung ke esoknya..
hari yg x best,
bila dah kena balik ke Malaysia
terasa mcm nak terjah byk benda lg
nak beli itu ini..
tp x sempat dah..



i love bandung...
sempat lg
menandakan aku akan datang lg kesana..



baju dan suar dua2 budak tonit nih suma baru beli semalanya..



bubye kenangan hotel..
saya dtg lg ye nanti...



bergegas2 terus ke sini..
sempat gak pegawai imiegresen depa nih mintak duit tips kat kami..
aku yg ternganga2 bg jek larr..
brp ntah aku bg,
dlm RM5 jek kot..
bayangkan setiap org yg dia scan bag nya semua dia mintak,
kalau sorang bg RM5
kalau satu flinght dah brp..???
terang2 pegawai mintak tips mcmtu...
kalau kat Malaysia, mana la ada mcmtu..
kalau de, mau aku report SPRM dah..



yg nih aku puji sbb ada internet free,
kat Malaysia xde nih..
malaysia siapa yg pakai handphone mahal jek ada la wifi free,
kena yg pakai handphine cokia mcm aku  nih,
nganga jek larr..

so, sementara nak nunggu flight lambat,
depa lak tak tentu arah berlari kesana sini
aku psangkan u-tube cita Thomas and friend
senyap ngko kat situ...



saja nak tunjuk kat korang..
ini soto bandung ye..
kalau korang nak mee bandung, kuah yg sama
cuma nasik diganti ngan mee..
kuahnya mcm tup daging jek..
tp sedap la gak..
tp kan beza ngan mee bandung kita...
kalau mee bandung kita, dah pecat berkrim, ngan telur  udang kering bagai...
yeahhh, Vote for mee bandung malaysia...



ok, dah..dah..
nak stop dah cita bandung..
moh kita balik...



dalam Flight,
dek penat sgt
ilham dah buat flight tu mcm umah dia sndri..
sib baik bro sebelah ilham tu sporting..



sayonara Bandung
selamat datang Malaysia..



buah tgn utk kengkwn...
aku beli banyak sebanarnya..
tp elok sampai malaysia,
tetiba mak aku mintak nak F. Magnet 10 sbb nak bg kat kengkwn dia..
adushh, pdhal aku dah estimate dah sesiap kat bandung tu..
xnak menderhaka, so, aku bg la gak 10 kat bonda ku..
so, terpaksa la reduse kan kengkwn mana yg tak dapat...


so, de lg ke part five..???
mcm de lg jek...hehehe
prt five nak boh gambar2 kenangan jek..
tanpa kata2..
sok la ek..











4 comments:

  1. elok pulak budak2 ni tak meragam ye time mak nya soping.. :-)

    ReplyDelete
  2. sue- tu larr..alhamdulillah..tak lak depa wat perangai..berjam2 jln, depa follow jek... pdhal slalu kat malaysia, jln kat tesco pun mai mood kureng depa, jd gak buat perangai..

    ReplyDelete
  3. Betul...betul...jgn kata kat Bandung internet free...kat air port Sri Lanka, negara yg dianggap mundur pun internet free. Malaysia sebuah negara membangun 1st class, pun internet kat KLIA kena bayar.

    ReplyDelete
  4. bestkan linda.... tk puas pergi.. bila lg tah nk pergi ni.. agak2 kalo linda nk g berdua ngan miza.. meh zte join sorg meh hehehhehe...

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK