nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, September 8, 2011

Selamat Hari Raya 2011, part one...

Selamat Hari Raya Kengkawan..
aku Harap cerita Raya nih tak basi la lagi kan..

kan kita raya sebulan..
dan aku punya la syok beraya sampai malas bebenorr rasanya nak update blog...

lemau sbb byk makan kuih raya gamaknya...

mcmne geng beraya..???
best tak..??
sure la best kan..???

aku tahun nih beraya rumah asben ..dekat Nong Chik JB..
Tema tahun nih serba merah mak ngah..


d rumah mak lang..
aku pun tak sure, ngape picture raya kami tak se cun pic raya orang2 lain...
dah jadik si pesakit demam kuning yang berbaju merah dah lak..



tengok, demam kuning lg...



kalau dah tak demam kuning pun, anak2 buat hal..



pejam mata lak dua2 budak tocik..
tapi ce tgk tgn baju aku..
tak ke mcm rozita che wan...kehkehkeh..



dah..abaikan gambar raya aku yang ntah pe2 ntah tu...



tengok seisi kemaafan bermaafaan
keluarga besar Datuk Hamdan lak ye...

maafkan la dosa2 kami mak abah..
lepas nih kami janji tak noty2 lg...
10 minit kemudian,
noty balik...huhuhu





ceria kemain bebudak nih time bermaafan...
ceria sbb nak mintak duit raya sebenarnya..
si emak dah ngajar anak siap2..
'kakak, orang bg duit raya amik tau,
kalau leh mintak byk pun tak pe'..wakakakaka
tak berintegriti tol aku...




abah kami pun nak duit raya..
takkan bagi dekat cucu jek kot..



posing jap sementara turn org lain bermaafan..
tp aku suka gmbr nih,
nih la gmbr kami yg senonoh skit,
walaupun aku ada agak kurang sopan kakinya disitu..



dan selepas bermaafan,
seisi menerjah ke Pontian pun berlansung...
semua rumah sedara mara harus dilawati..
seronok...
time nih la kan nak jumpa sedara ramai2..



di pontian..
rumah pertama diterjah..
umah chek aleh,
biras mertua aku..
sayang adik ipar aku xde..
nini dan nuar 1st time beraya di Rolla Misouri US
sunyi la gak bila nini yg slalu as kak nam menriuhkan suasana xde..huhuhu



dan kemudian, seisi melawat dari rumah ke rumah semakin memuncak...
gambar tak byk amik, sbb kusyuk makan
sampai lupa betapa pentingnya kenangan bergambar itu..


di perjalanan lagi

dikala si emak dok budget cun,
si anak dah malas nak melayan...
tido lagik baik..



lagik foto budget cun dari si emak..
dan si anak dah naik loya nak melayan..



Fatihah dan kasut rayanya..
dia dok pelik aku sumbat tisu kat dalam kasut..
nak bagi ketat...
aku terbeli besar sikit,
nak gi patah balik kat sogo tu malas,
at least boleh dia pakai lama sikit, kalau leh, 3 tahun raya tak yah beli kasut dah, jimat mak...huhuhu





ok, abis part one,
nanti sambung part two lak ye...




20 comments:

  1. aah la, dok rasa mcm merah..lepas mrs.k ckp, baru perasan, yg nih kaler maroon..hehehe..buta warna jap...

    ReplyDelete
  2. yang penat raya pertama,kedua, ketiga, keempat, bla..bla..bla.. adalah abah dia...kena drive kereta seorg2.

    ReplyDelete
  3. Mohad. Taufiq- mak dah penat d dapur, abah penat d kereta lak..hehehe..eh, tak abis lg..ujung minggu nih pun kita ada program ok..hehehe

    ReplyDelete
  4. fatiha dpt kasut baru mesti sukanya dia..besar skit x pa bleh pakai lama..

    suka warna terang2..

    ReplyDelete
  5. Comey kasut fatihah last skli... Suka la tgk muka akk.. Mcm da cmpuran... Huhuhu

    ReplyDelete
  6. Qaifa Nur- tu la, jimat mak sbb beli besar..hehehe..eh, lnda pun suka warna terang2 tau..:)

    ReplyDelete
  7. Rizaros- kasut paten retro tu..corak org dulu2..:) tenks yang..de la cmpuran skit2..campuran lelaki dan prempuan..(loyar bruk lak ye_..hehehe

    ReplyDelete
  8. hehe.. samala kita.. sume gmbr raya tahun ni mcm tak puas hati jek, sebab budak kecik tu dah pandai lari2, tak dgr kata.. last2 mak nya yg syok sendiri posing sorg:-p

    ReplyDelete
  9. sue- tu larr..payah nyerr la hai..berkeping2 gmbr suma ralat paralax..hehehe

    ReplyDelete
  10. mmg susah kan nak amek gambar ngan budak2

    ReplyDelete
  11. part 2 bila nak keluar..???

    ReplyDelete
  12. NM02- tu larr..nak nyampah aku..aku jek yg dok syok sorang2..

    ReplyDelete
  13. mejar zainal- part two senin la ye..kena carik mood nak menaip nih..hehehe

    ReplyDelete
  14. nok, ko ni tak mcm ada anak dua la nok...cun jer...

    ReplyDelete
  15. wahida- biasa2 jek noks..hg tak jumpa aku real lg..badan mcm beranak 5...hehehe

    ReplyDelete
  16. kami nak baca yg part two pula..

    ReplyDelete
  17. major zainal- ok..ok..da wat da part two... auuu tak sangka ada gak yg ternanti2 ek..hahaha

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK