nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Friday, August 19, 2011

Sudah pupus semuanya..

Sedih kan, Tradisi kita dari zaman kanak2 lg ber kad2 raya, sekarang dah makin pupus..

Tahun ni turn aku beraya di Johor, Umah Mertua..
So, memandangkan takkan aku balik ke kedah (jauh weh),
asben aku suggest, pe kata kita anta Kad Raya kat DADIMA (Dadima = nenek) aku..
Tanda peringati dari cucu ke Dadima nya..

So, esoknya aku terjah la Jln TAR..
berpeluh2 gak la ketiak aku nak cari kad raya..satu gerai pun tak jual..
Mengimbau masa dlm 6-7 tahun lampau masa aku ke Jln Tar jugak,
seingat aku, berebut org jual kad raya...
tapi sayang sekali..semua tu tinggal kenangan
Yang pasti pada zaman anak2 kita nanti, bila sebut Kad raya,
apatu mak..???

At Last aku jumpa gak,
tu pun kat kedai buku,
de la dia jual 1-2 jenis jek..
Sadis tul aku rasa,

so, memandangkan pilihan pun xde..
belasah jek beli...

5 Keping RM3..
jadi la kan, sebagai tanda memperingati...

tiba-tiba aku mcm menyalahkan teknologi moden...
semua salah SMS, dan Digital..
semua nak mudah, sampai nilai-nilai tradisional tu dah xde..
aku sedih...:(

apapun, siap jugak kad raya  untuk Dadima tersayang aku..
walaupun diri tak sampai, janji tanda memperingati tu ada,
besar ertinya kan..:)


lama x tulis alamat nih...
kalau boleh sekarang jugak aku nak terbang ke alamat nih..
rindu sangat..


dan dalam aku sibuk-sibuk nak tulis kad raya tu,
tetiba Fatihah pun sibuk jugak,
nak bagi jugak kad teacher dia..
layan..
lgpun kad ada balance kan...


tulisan tgn tihah..
Untuk Muslim teacher @ Tadika SBC



aku just cakap, dan dia tulis sendiri..




dan Tak Lupa juga untuk Cikgu2 Taskanya yang baik hati semuanya






Ha, nih Fatihah Buat sendri..ayat sendiri..
budak 5 tahun kan..
belasah je larr...



dan si adik pun jeles, nak tulis gak...
karang di contengnye lak..huhuhu
so, aku pun suruh dia sign jek,

at last, huruf A seketul jek dia tulis..
jd la kan, buat lepas geram...
hehehe




Kusyuk...

sampai nganga2 menulis...





Bagi untuk orang, diri sendiri tak dapat, hanya dapat yang Digital jek...
tak leh simpan untuk kenangan sezaman...
aku yang kolot nih, tetiba menyalahkan teknologi moden...








16 comments:

  1. opis ai ada edarkan kad raya setiap tahun tapi tak tau nak kasi sape..

    ReplyDelete
  2. NM02- bestnyerr kad raya ada nama jabatan... bg la kat parent ker, ke parent mertua..tak pun bg kat ai..hehehe

    ReplyDelete
  3. erm, kalo dulu, kad raya yang dapat siap leh gantung kat pokok letak dalam umah wat hiasan (mcm pokok krismas tu).....

    sekarang? xkan nak gantung lapotop kut.. huhu

    ReplyDelete
  4. bukan kak su jer yg rasa mcm tu. lis pun terasa gak. dulu kumpul duit raya pastu gantung kat dinding. lg byk dpt lg best.

    ReplyDelete
  5. mmg dah pupus dah.. betul tu, lagi 5-6 tahun kad raya? apa tu?

    ReplyDelete
  6. maszmadi- kan, suma pakai digital, sms sampai xde bukti nak feeling2 lebih..

    ReplyDelete
  7. elle- ingat dulu, ksu dapat kad siap derma kat umah dadi lg utk dadi gantung2...tp taun nih, leh la dadi gantung kad ksu sekeping nih..hehehe

    ReplyDelete
  8. mekchu- kan..tambah zaman cucu kita..mmg sure dah xde lansung dah..:(

    ReplyDelete
  9. kalau kat soping mall banyak gak choice.. ritu Damya jer duk layan kad yg ada lagu2.. haha

    ReplyDelete
  10. so sweet tihah tulis kad raye.. hu..hu.. yang tulis alamat utk hantar kat kedah tue.. tulisan tihah jugak kan.. ha..ha..

    ReplyDelete
  11. LR- yeke, xteringat lak nak tgk kat sogo aritu..dok carik kat jln TAR jek...ruginyerr, sure lg byk yg cantik2...:(

    ReplyDelete
  12. aku- ke kedah tu tulisan aku larrr..at least tulisan aku lg cantik dr tulisan hg..hahahaha

    ReplyDelete
  13. ko nak tak kad raya opis aku? aku ada byk weh...tiap2 tahun dpt..tapi tak tau nak bg sapa weh...bg SMS sudah...hehe...

    ReplyDelete
  14. ouh betul la . tp cik scya ade gak tukar2 ngan kawan sikit2 hehe

    ReplyDelete
  15. Wahida-..tak sempat dah hg nak anto pon...last pos malaysia bg date ialah smlm..huhuhu

    ReplyDelete
  16. Scya lollita- kengkwn suma main SMS jek skrg..huhuhu

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK