nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, August 8, 2011

Cobaan @ astro oasis

kengkwn ada yg pernah tgk cita cubaan @ astro oasis tak..???

ala program yang akhil hayy nye tu..
rancangan yang ala-ala wa kenabeb tapi versi muslim nye..
motifnya nak tgk sensitiviti masyarakat muslim kita samada kita nih jenis prihatin @ tak..
ada mcm2 CUBAAN yang dilakukan
mcm orang ilang anak, kaki mabuk, orang buta dan orang mengandung..

dan dlm rancangan nih gak akhil hayy ada menguji masyarakat muslim kita tentang perkara2 wajib diketahui oleh kita umat islam nih, ada gak yg terkial2 baca doa iftitah, ada gak yg bila tanya rukun islam pun mcm blur2, ada gak yg istifar pun kompius..mcm2 skrg...

dan sebenarnya apa yg aku nak highlight psl CUBAAN episod sabtu lalu..
psl perempuan mengandung..


tengok, minah mana ntah yang dua dari kiri tu..



trenggg tenggg..inilah Ramizah, adik aku...



Miza as perempuan ngandung...
masa time nih aku kat opis,jumaat,
miza call,
"kak su, ada bwk kasut heel tak..??miza nak pakai sekarang, nak blakon nih..."
aku pun bebel, "aik, tak keja ke arini, ada blakon bagai nih..dah tau nak pakai utk blakon, tak bwk lak,"
aku bebel lg "dah nak blakon sgt2 dah, bru nak call mintak..
sib baik larr hang nih ada kakak yg baik mcm aku nih..wakakakaka"
dan...
ngan penuh kasih sayang dan sib baik aku mmg pakai heel aritu,
aku pun gi la bergegas pecut naik keta gi anta kasut,
elok anta kat jln TAR tu, dia halau lak aku,
miza - "dah, dah gi blk cepat, miza nak blakon nmpk muka ksu tak jd lak..
hishh, hishh, sib baik adik aku sorang jek..."

ada gak rasa aku nak ngintip aritu, tp memandangkan waktu opis kan, krg bos carik, haru lak..


ok miza lakonan bermula..

ada yang prihatin,
ada yg tgk jek, biasa lah rakyat malaysia nih mmg ramai yg tolong melihat,
contohnya yg paling senang bila time accident kat jalan raya kan..:)





apapun syabas pd rakyat malaysia yang prihatin,
dan ada disekeliling yang melihat tu, mungkin mereka jugak mahu menolong,
tp dah ramai yg menolong kan,
takkan nak berebut2 lak..
so, sebagai rakyat malaysia, aku rasa secure la jugak, kalau la perkara2 nih jd kat aku..


so, kengkwn..
tengok la ek..
ulangan ada lg rasanya dlm minggu nih...
at astro oasis..


dan lg satu iklan yang tgh miza slalu kuar skrg,
iklan SUNQUICK,
yang pegang dulang pakai tudung + bju biru
kuar2 tersengih bwk cawan tu..
kemain lg yek..



sebenarnya aku nak highlight, bju ngandung yg miza pakai tu, bju ngandung aku..
tak dapat kuar TV, bju aku jek kuar pun jd la ek..
hahahaha

9 comments:

  1. kita baru pas wat voice recording iklan tv..

    ahaksssss

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. wahhh...bestnya...tak pa la...walaupun bj ja yg masuk tv kan....

    ReplyDelete
  4. haha..klaka la ko nok...ok la tu baju masuk tv...

    nok, aku ni ada kureng sikit ngan akhil hayy tu, sbb tu aku tak pernah tgk rancangan kendalian dia..
    tapi bila ko buat n3 ni teringin gak aku nak tgk baju peknen ko tu...hehe...

    ReplyDelete
  5. NM02- hg recording iklan apa..??bestnyerr..ada nak pakai org lg tak..??hehehe

    ReplyDelete
  6. Ladyzul- tu la psl, lnda yg xcited lebih, sbb baju masuk TV..hehehe

    ReplyDelete
  7. wahida..hehehe..kalau hg nak tau, sminggu sblm shooting adik aku call nak mintak bju ngandung, aku yg pening lebih nak bg dia baju apa..ngalahkan aku yg nak masuk TV..

    errr, sbnya aku pun ada skit kureng gak ngan dia..tp sejak adik aku berkecimpung ngan dia, aku jd xcited gak ngan dia..hehehe

    ReplyDelete
  8. alahai, xder astro lor... huhu

    ReplyDelete
  9. MASZMADI- takpe..lnda pun mcm dah nyampah ngan astro dah..huhuhu

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK