nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, June 30, 2011

kerja apa..???

ada kengkwn blogger tanya,
apa pekerjaan aku...
aku keja biasa2 jek dek nunnn..
still kuli...yg sentiasa berkhidmat untuk bos dan negara..
keja gomen jek beb...


tapi buat masa skrg, nih la yg aku dok ngadap tetiap ari...

Cadangan Menaiktaraf Zoo Negara...
keja kuar masuk zoo..
dulu jd pelawat..
tp bukan senang ada peluang leh masuk percuma dan masuk sesuka ati kan..
masuk pulak kat belakang2 kandang rimau, kandang gajah sumakannn..
tempat yg visitor mmg tak dibenarkan masuk...
tapi nyamuk diaaaa,
punya byk...
saiz2 ibu jari...
jenuh menepis..


kalau korang nak tau,
dkt zoo nih, ada jugak binatang yg dia tak publishkan
contohnya seperti binatang yang 'mereng'
binatang2 nih di letakkan kan belakang2,
tempat yang visitor tak leh jumpa..

so, de kes nih,
kami lalu depan sangkar chimpanzee gila tu,
cepat2 dia lari, kaut taik dia, dan balik kat kami..
pastu dia ketawa bagai nak rak..
sib baik tak terkena akuu...
hehehe..






konsep terkini..
kandang gajah...



skrg tetiap2 ari teringat gajah..
pergi kerja gajah, tgh kerja gajah..
tepas nih turn badak pulak..
pergi kerja badak, tgh kerja ingat badak..



design work & BQ Quantity


teropongggg..
tulisan budak malas...tulisan cakar ayam...
sebelum ditransfer ke komputer..


dan kalau kandang gajah nih roboh, aku la nyer kerja..hehehe..
so, kena wat bersungguh2 walaupun kandang gajah...



itu jek..buat masa sekarang..
tak heavy sgt kerja,
tak larr bertimbun2..
tapi pening dengan angka...
1,2,3,4,5
sekian....






11 comments:

  1. uik, chimpanzee tu mmg gila la...dia baling taik? huhuhu.....

    nnt dtg zoo, tgk dah berubah wajah, mesti teringat kat ko...hehe...

    ReplyDelete
  2. hehe.. okla tu. rasanya mr z pun ada jaga juga zoo ni ..

    ReplyDelete
  3. wahida- ada byk lg binatang yg mereng tau yg kena kuarantin...sian jugak..tp kena baling taik yg tak tahan tu..hehehe

    tgk zoo tringat kat aku xpe, tapi jgn hg tgk gajah tringat kat aku sudah..hahahaha

    ReplyDelete
  4. sue- nih mmg projek ngan Mr.Z sue la nih..hehehe.. walaupun dah kuar dr UB, still kena kontek Mr.Z gak...dan BQ yg kat gmbr tu, Dia la yg buat...salute Mr.Z sue...hehehe

    ReplyDelete
  5. lamanya tak ke zoo.. padahal dekat jek ngan umh

    ReplyDelete
  6. NM02- gitu la selalunya.. umah dekat tp x pergi, samalah jugak ngan tukang jahit, tapi baju sendri tak berjahit...(errr, leh ke gunakan ungkapan tu)..hehehe

    ReplyDelete
  7. wah! seronk gak keje lukis plan ni yer...lain dari yg lain...menaiktaraf kandang binatang...blh jumpa binatang yg orang lain x leh tgk...apa2 pun moga succes dalam kerjaya yg diceburi...

    ReplyDelete
  8. erienz- nak naiktaraf kandang binatang tu pun byk gak songeh nye tu..hehehe..mcm2..anyway, tenks ye..:)

    ReplyDelete
  9. waaaah ! beshnyeeer ... akak ! nak keje camtu jugak . sye suke binatang .. hahakz !

    ReplyDelete
  10. deeya- boleh la tah..hehehe..akk pun suka binatang, tapi tak berani nak pegang...hehehe

    ReplyDelete
  11. WAH..SO ni konsep baru kandang gajah at zoo negara lah ye..
    hope to see more
    and exhibit gajah pindah juga ke?

    -manusia yang menggemari gajah-

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK