nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, May 30, 2011

saya nak tukar nama...

scene 1

Tihah: Mak kakak nak tukar nama la mak...kakak tak nak nama Fatihah lagi...

Mak : aik, kenapa...nama Fatihah kan sedap...

Tihah : tak nak la...nak nama lain..

Mak : kakak nak nama apa..??? britney spear..??jeniffer lopez..??

Tihah : Takkkk, kakak nak nama MANARA...

Mak : aik, MANARA..??? nama pe la tu... x sedap lansung...


Scene 2

Mak : Tihahhhh, oooo, Tihah..mai tolong mak nih jap...

senyap...

Mak : Nur Fatihahhhh Amniii, kan mak panggil nih, knp buat2 x dgr..???

senyap....

Mak : (tetiba teringat nama baru dia)    MANARA...oooo, MANARA...mai tolong mak nih...

Tihah : saya mak, kakak datang...

Mak : aik, panggil MANARA baru nak nyaut..

Tihah : aah, tapi kan mak, kakak x nak dah la nama MANARA TU...

Mak: ha, kan mak dah ckp, nama MANARA tu x sedap..ntah nama pe ntah...Fatihah lg Sedap..

Tihah : tapi kakak x nak nama Fatihah jugak..sekarang mak boleh panggil kakak nama baru, MITOSI....

Mak: Ha! MITOSI...????  (dlm ati dok pelik, mitosi la pulak, hai anakkkk..anak...)


Scene 3

Di tadika fatihah...byr duit tadika, dan trus amik fatihah...

Mak : dah kakak, jom naik kereta..babai kengkawan dulu...

Tihah : babai  Adani, Vanesha, ngan Aina...

Adani, Vanesha dan Aina : Babai MITOSI, Babai MITOSI.......

Tihah : ooohhh, kakak suka bila kwn2 kakak panggil kakak MITOSI...Adani Sophia mmg dah panggil kakak MITOSI sekarang....


Dan mak- Spechhlesss....ohhh, begitu 'komited' anak aku dengan nama barunya itu..MITOSI... adushhhh... sampai boleh pulak dia suruh kengkwn dia pun panggil dia MITOSI...

MITOSI Binti Mohamad Taufiq.... Adushhh, x dapat ku bayangkan...



MITOSI saya...


macam-macam....

5 comments:

  1. hehehe.. lawak betul la anak dara linda ni.. manara tu may be manohara kot. hehe.. mitosi tu cite katun apa plak yg dia tgk.. :-)

    ReplyDelete
  2. sue- manara mcm menara KLCC jek.. mitosi tu mmg ntah, xde idea.. mcm nama jepun jek..

    ladyzul- tu larr, dulu2 time umur dia xpenah pun lnda terpikir nak tukar nama pelik2...

    ReplyDelete
  3. haha lawak r tihah ni eh mitosi... cam nama jepun jer

    igtkan nama kawan2 dia pon dah tukar.. rupanya nama dia sorang jer... nanti bila dia dah besar mesti dia pon tergelak dengar nama mitosi tu hahahahha

    ReplyDelete
  4. lidarahim- ntah pe punya nama la mitosi tu..ntah dr mana dia dpt x tau larr.. jgn lekat sampai ke besar sudah lerr..hehehe

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK