nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, March 16, 2011

Angin Baru bertiup kencang...

Angin Baru, Suasana baru, tempat baru, cerita baru, bos baru, kengkwn baru..semua baru..surau pon baru...

berbalik ke kisah aku yg nih ..

permohonan tukar bahagian aku dah diluluskan..dan aku sudah mula berkhidmat kat tempat  baru stat isnin aritu...

SUKA..????

memang aku sangat2 suka...masa hari2 last aku di tempat lama, ada kengkwn yg menegur, amboi senyum sampai ke telinga...hehehe

kenapa aku suka..????

sebab aku dah letih...
buka letih dengan kerja..
aku xpernah kisah, walau kerja aku sebumbun mana,
walau aku seorang perlu membuat kerja untuk 4 orang kakitangan..
walau berkali2, aku rasa nak collapes masa tengah Qiam waktu sembahyang..
tapi aku xpernah kisah dengan itu..
aku pun agak nakal,
kekadang aku curi2 keluar ke sogo, the mall, breakfast jam 9 pagi...
jadi apalah aku kisahkan sangat, dengan multi tasking bertimpa2..
sekurang2nya dapat lah mencuci gaji aku yang kekadang terlari2...


Tapi yang aku kisahkan bila..

caci, maki, sesedap mulut marah2 aku tak bertempat,
dah bila, kita kena buat kerja yang bertimpa2, kuantiti makin bertambah
kualiti kerja makin berkurang,
salah sikit maki sesedap hati,
orang lain xde pulak kena macam aku...
kalau kata aku buat kerja teruk,
kenapa x diserahkan, kerja yg lagi 4 kekosongan tu ke org lain..
entahlah..
hati aku dah hancur lebur sebenarnya..
dah terlalu banyak yang dipendam..
memang aku terlalu kecil hati...
memang aku pergi membawa diri...
ada kata2 yang menyebabkan aku sudah tak sanggup lagi berada disana..
kata2 yang bg aku tidak dapat diterima oleh sesiapa pun juga
aku gagahkan juga untuk disana selama 5 tahun lebih..

dan cukuplah....

TAPI...

dalam kegembiraan aku
ada juga kesedihan..
kesedihan meninggalkan kawan-kawan yang tak akan dapat kucari ganti..
kawan2 di sana terlalu indah..
kami2 di UB terlalu rapat..
berkongsi rasa, bergelak sama, menangis sama...
memang..
memang aku akan rindu itu....
memang aku akan rindu korang...



Selamat Tinggal Kenangan ku..



Selamat Datang Ceritera Baru ku..



Ada sedikit janggal bila tiba2 daku menjadi orang No. 2...




PS: Kengkawan di UB, janganlah lupakan daku disini ya...rindu korang...

9 comments:

  1. mane bisa lupe kan dirimu linda..
    walo kentin wak x bukak (salu nk g bekpes kan kene lalu tmpt linda)

    tp dirimu ttp mcm ade jugak kt tmpat tu..
    especially bile diriku nk memproses susu hu3x kan kene lalu tmpat linda jugakk..

    dh stat bz??? jadik org no2 tuuu..

    moga akn dpt a new spirit kt tmpat br keh..

    ReplyDelete
  2. angah-
    hehehe, slalu lepas ishq mengepam, linda akan buat bunyi..ehem,ehem..xpon, 'nak sikit'... hehehe
    thanks, harap begitulah..

    ReplyDelete
  3. walah nanti kawan ngan datin2 jer r linda kannnn? ahaks

    btoi lar apa yg is habaq tu.. mmg lalu kat tempat linda nak amek air atau g fotostat rasa kosong nyer.. salu nampak gak budak 2 org kat dinding patition kalu linda x de situ..

    keep in touch k... gud luck di sana.. jangan bertambah gebu sbb hati dah senang kat sana k? haha

    ReplyDelete
  4. huhu...dh takde yg nk tmpang gelak gumbira dh...

    ReplyDelete
  5. tahniah... kerja di tempat baru... naik pangkat sekali ke?

    ReplyDelete
  6. K.N- budak 2 org tu x ditampal lagik disini..tgh carik port sesuai..tapi kan K.n, tempat baru nih macam kurang aktiviti makan2..kita dulu, tension2, mengunyah..gelak2 kunyah..sini, mcm xde port nak lepak2 gitu dan mkn2 gitu.. ill miss it..

    syim- sib baik de FB ngan blog kan, leh la lg contact2, kalu x, lg la lost..

    munna- thanks dear..x naik lg pon..huhuhu..bila la nak naik..naik berat badan de larr..hehehe

    ReplyDelete
  7. moga lebih hepi di tmpt baru!! x de la mkn hati berulam jntg kat tmpt lama :-P good luck!!

    ReplyDelete
  8. tahniah kakbeLL...rezeki bertambah baru...cayalah

    ReplyDelete
  9. syabas betti..

    kwn dengan datin laa ni ek? pas ni leh aa benz join kelab datin2 kan? hehee

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK