nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Friday, December 24, 2010

@ klinik 1 malaysia

hii kengkwn..smlm aku cuti...cuti sbb ilham muntah2 semalaman...xtau knp..tetiba dlm kul 1 pg aku terdgr dia batuk2..lama gak...aku sapukan vicks... pastu tgh2 aku sapu, uwekkkk dia muntah..punya lah byk.... abis cadar2 bantal2 suma...kelam2 kabut..pastu relax jap..dia muntah lg..last2 dalam kul 4 pagi baru dia reda... 6 kali dia bangun muntah..sampai dah xde apa2 nak keluar, keluar muntah angin jek tinggal...

so, aku amik la EL...ilham mmg slalu sakit, dr dia lahir lg..antibody x kuat, sel darah merah dia pun x kuat..so, aku kena slalu berjaga2 kalau dia sakit, dan saluran pemakanan dia juga sempit, bygkan, dr dia baby sampai skrg, dia hanya minum susu 4 aun jek..xleh lebih, sure dia muntah...

so, utk mengelakkan mkn melarat, aku bwk la dia gi klinik..malas dah aku gi klinik swasta, hasil jek sama jek, amat2 mahal lak tu, last aku gi klinik swasta sbb ilham demam aku kena byr RM70..amat2 la mahal... ubat x elok mana pun... last2 aku ke HKL gak...terus kena tahan kat wad pediatrik...

tp HKL ramai org, sib baik dkt umah aku ada klinik 1 malaysia...bg aku ok, utk org2 yg sakit simple2 dan demam...tapi xde MC ok..so, kalau demam dan berangan nak MC xpyh la gi klinik 1 malaysia tu ye...


Klinik 1 Malaysia...Petugas dia pun baik2...


kecik jek klinik nya...dan xde org pun...lega aku...
tgk bdk kecik tu, dlm lembik2 sempat posing lg..



dgn harga 1 ringgit



anda boleh mendapat ubat sebanyak ini...
kalau kakitangan kerajaan tunjuk GL, so, x payah byr...
aku ada GL spare dlm kreta..tp malas la, sbb sringgit aku nak berkira2 nak berGL bagai..




dah x sabar2 nak mkn ubat tu dah..dia ingat jajan kot..


mata pun dah kuyu, lemah...


sampai kul 12 tgh ari ilham still xnak mkn apa2 termasuk la minum susu @ air kosong..
so, utk memujuk dia mkn,
aku gi amik kakak dkt school dia (Tihah ada Disember holiday class)
bwk gi KFC wangsa maju..
baru la dia nak mkn..


kakak suka ati larr, sbb xpyh naik van school dia, mak dtg amik..



tapi snack box kegemaran dia, dia xnak kali nih...


nak ayam goreng upin ipin jek katanya..


xbyk mana pun dia mkn, jd la dr xde...
tu pun balik muntah2 lg...sampai la petang...
mlm nampak dah sihat dah sikit..
hope arini will be ok..
bwk keta siap2..
karang call nursery,
kalau xok gak kena bwk gi spital trus...
ilham kalau sakit xleh biar lelama...
krg ada je kena tahan kat wad lg...







No comments:

Post a Comment

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK