nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, December 8, 2010

kdg2 kita x sangka yg tuhan makbulkan doa kita dgn begitu cepat...

salam tahun baru semua..

pagi nih mood agak tegang sikit...knp..??

aku dtg naik moto dtg hubby aku...keluar awal seperti biasa...

aku ada membawa shawl yg dah dibasuh ujung minggu aritu utk dibawa ke opis..

aku lipat/gulung elok2 letak kat dlm bakul moto..

tapi ntah mcmne ntah.. dlm perjalanan kami, tiba2 moto terbehenti, stuck, xbergerak lansung..

rupa2nya shawl tu bergulung2 + tersangkut dkt tayar moto..

bayangkan shawl yg tebal tu dan tergulung2 sampai masuk kat dlm rantai moto 2..sikit pun xde balance..suma bergulung dlm gerigi2 rantai tu..

kami tarik2 congkel2 ngan pisau lipat, xleh2 jugak.. (mujur hubby mmg slalu bwk pisau dlm pouch dia utk keselamatan kami)

mmg tersekat habis...

aku dah nak nangis dah..rasa bersalah yg membuak2...

hubby pun ada sikit bebel kat aku gak..main letak shawl tu mcm tu jek, xbubuh dlm plastik...

bengkel moto dkt je ngan tmpt kejadian,
tp biasa la, mana de bengkel melayu bukak seawal jam 8 pagi kan..

hampir sejam berlalu..jam dah kul 9... moto sikit pun xleh tolak/ bergerak...kami dah cuba gerak2kan, kejong terus moto tu, xleh bergerak sikit pun...

dr xberbuat apa2, kami teruskan mengcongkel kain tu..

dlm pd tu, aku ada terkata ' Ya allah, dugaan apakah pd kami diawal tahun ini..aku redha ya allah, dan tabahkanlah suami aku juga atas keadaan ini'..dgn menitik jugak air mata aku time tu...

sbb nmpk hubby aku dah muncung dah... aku pun dah makin rasa bersalah...

kami dah makin berpeluh2..sampai basah baju berpeluh, mencongkel kain tu..

tiba2..datang seorang pakcik..rupanya agak comot/ sederhana..tapi baunya sgt2 wangi...sangat2...

datang tanpa bertanya, terus memberi arahan ' tolak moto ni kedepan, kebelakang, ke depan, kebelakang'..
sambil memberi arahan..

moto kami yg tdnya xleh bergerak lansung, tiba2 boleh bergerak sikit..hubby pun ikut arahan pakcik tu,
tolak kedepan, kebelakang, kedepan, kebelakang..last..kain tu senang je terlerai dari tayar + rantai moto tu...

dan dalam kalut2 tu, bila aku pandang + mencari, pakcik tu dah TIADA...HILANG....sekejap aja... ingat nak ulur jugak beberapa RM buat upah..tp pakcik tu dah xde....

siapa pakcik yg sgt2 wangi itu..??? baunya terlekat harum walau dia dah xde..

ajaib...hubby ckp ' mungkin malaikat dtg membantu kita kot'...

allahualam...segalanya mungkin...

apapun Terima kasih ya allah....


ps : aku sepatutnya ada meeting semakan+ pembentangan budget mengurus JPS kul 9 pg menggantikan Timbalan Pengarah aku yg bercuti...kertas kerja suma aku dah prepare...tapi manusia hanya merancang kan , sampai opis pun dah kul 10++...ngan muka berpeluh2 + tgn dah penuh ngan minyak hitam moto lg...sure aku akan kena marah nanti....entahhhhh lahhhh....harap adalah lagi keajaiban lain...letih nak pikir bab kena marah ngan bos nih...

7 comments:

  1. salam..

    seriau ketika membacanya...

    semua itu rahsia DIA..

    ReplyDelete
  2. subhanallah... mungkin Allah makbulkan doa linda, dgn cara mcm tu. meremang bulu roma rina baca entry linda nih. tetiba rasa insaf. di tahun baru ni, allah dah tunjukkan hidayah untuk linda tu.

    ReplyDelete
  3. syira & rina... sampai skrg terpikir lg...siapa, knp, apa, mcm2..apapun mmg xterjawap..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...
    saat2 genting mcm tue ada hamba Allah/pertolongan dari Allah utk mengilhamkan idea2 utk menyelesaikan masalah sebegitu...

    sgt besar pertolongan-Nya

    ReplyDelete
  5. serius is bace pon meremang.. slalu dgr cite2 mcm ni bkn dr kwn tedekat, ni dr linda.. subhanallah.. Allah Maha Mendengar & Maha Mengasihi hambanya kan..

    Mmg ajaib pengalaman linda nih..

    ReplyDelete
  6. Subhanallah..meremang bulu roma membacanya..alhamdulillah, Allah mendengar doa hambaNya yang dalam kesusahan..

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK