nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, December 1, 2010

happy wedding nithya..

Hii...cita ni dah agak lama sebenarnya..tp syg pulak memandangkan gmbr2 ni ada dlm hp aku, so, lebih baik la dipublish supaya leh jdkan kenangan sblm ia dilupuskan dr hp...

Happy weeding Nithya..(sori kalau salah eja nama)...sebenarnya ni weeding my hubby staff..

sesuatu yg menarik...knp..???sbb slalunya dapat jemputan dr kengkwn melayu aja... rasanya nih 1st time dapat jemputan dr kawan india..weeding nih atas jemputan staff hubby aku, so, hubby aku rasa bersalah sgt kalau staffnya kawen dan dijemput tp dia x dapat memenuhinya...

apa yg menariknya..???..mmg menarik..sebenarnya, kendurinya x beza byk dari kenduri kita org melayu nih..rasanya mmg dr zaman parameswara lg kot, adat melayu nih byk yg diambil dr adat budaya hindu... so, segalanya lebih kurang, ada bersanding, berinai, menepung tawar, bunga telur, nasik minyak, hantaran, bunga manggar..sumanya lebih kurang...

pe pun makanannya mmg sedap sgt2..kari yg sgt2 best...sampai dah basuh tgn pun bau kari yg likat tahap fulamakkkk punya...teror betul kontraktor makanan tu masak...dan yg jgn risau ok...Dijamin Halal... pekerjanya majoriti melayu, betul2 melayu mcm kita, bertudung semua... (kalau indon mcm kat food court tu aku still ada sikit risau sebenarnya)...

acctually, kawan2 kita nih dah lama membesar dgn kita kan, so, bila dia jemput kwn2 islam of course la dia tahu sensitiviti kita kan...

layannnn...



sib baik tihah ngan ilham ada baju yg kena ngan majlis...






kwn2 hubby aku...

yg belang2 tu adiah dr my family..

set pisau ikea..

gi ikea aritu, jenuh pusing gak mencari adiah yg sesuai...

hope u like it ye nithya..






tihah mcm biasa..happy lebih kalau pergi kenduri..






Tihah, si penggemar kari, mmg like abis la kalau kari sedap mcmnih..













yg membuatkan aku kagum..

ada pulak tarian mcm filem2 hindi..

ternganga2 tihah ngan ilham tgk..

best...








nasik minyak ayam masak merah, dan kari kambing..






sate ayam...best...

aku terlupa, siap terkomplen kat hubby aku,

'knp xde sate daging ye abg...???'

hubby aku say ' eh, diaorg kan xleh mkn daging lembu'...

opppppsss, sori syg2 ku sekelian...patik terlupa....

aku pulak yg x sensitif atas benda nih...






sama cantik sama padan...

u r so sweet dear nithya..

Fatihah, kalau pengantin aja,

suma dia akan ckp ' mak, cantik kan dia, mcm barbie'...






ukiran ais ...nih pun ilham kagum gilerrr tgk..


So Sweet kan...
hope ull happily eva after...


Ps: bila la, adik aku, shoba menon & kwn kembar aku (4 september) Sithra Sinnagaunden nak kawen...
weh, sithra, hg tu jgn memilih sgt okay...aku nak mkn nasik minyak hg plak lepas nih...




4 comments:

  1. sis...chantiklaa ukiran ais tuh..mana tak si irfan tepegun pandangnyaa......

    wehh best dapat g knuri member india...msti mmc-mcm ada..n warna warni...=D

    ReplyDelete
  2. Meriah nya..
    nak minta maaf..
    Skarang kurang blogging skit..
    Plus line kat umah mentua x clear..

    ReplyDelete
  3. nid..cantik kan..dulu kawen, silap xbuat mcm tu gak...tp akk kawen musim panas, xsempat nak display, dah cair..hehehe

    jamil- eh, awk xbg lg data2 utk saya post adiah...

    ReplyDelete
  4. Orang Melayu ke..Orang Cina ke..Orang India ke..kita kan rakyat Malaysia, bersemangat 1Malaysia...

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK