nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, November 22, 2010

project aidil adha...

salam...pe kbr kengkwn...lama xupdate..sampai contest dah tutup pon aku x sempat nak umumkan penutupannya...

raya aji aritu raya kat JB..umah mak johor a.k.a turn hubby...
abah ditugaskan utk jd AJK korban..so, kami anak beranak beramai2 memberi sokongan kat sesapa yg terlibat..



lembu comel yg akan dikorbankan..de 10 ekor suma...






tgh upacara sembelihan..pahala sunat tau tgk darah tu mengalir keluar..






ramai yg memberi sokongan (leh ke guna ayat nih..??)










Tengok...betapa 'macho'nya tihah tgk dari lembu tu hidup sampai la dilapah..

aku tgk dari jauh jek..dia yg beria2, tgk dkt2 ngan abah dia...






aku memberi ucapan good luck kat lembu tu...hehehe

pe pun betapa bertuahnya lembu tu sbb terpilih..









seperti biasa sure ada photo gedik2 dr aku..




ada satu2 masa, masa tgh korban tu..air mata aku termengalir..ntah knp ntah..tringat besarnya pengorbanan yg dibuat oleh nabi kita Nabi Ibrahim + Nabi Ismail.. menginsafi diri sekejap....

best jek..aku rancang nak jdkan aktiviti tahunan..tetiap kali korban, nak gi masjid tgk org buat korban..

3 comments:

  1. Betul....memang terasa sayu ajer bila tengok muka lembu tu kan? terasa betapa hebatnya Nabi Ibrahim & Ismial masa tu kan?

    ReplyDelete
  2. Sapa nak tengok nombu...???

    ReplyDelete
  3. rizziela- aah kan..memula ingat mcm xkuat semangat nak tgk sembelihan tu..rupanya ok..ada hikmahnya sbb allah buat semuanya kan..:)

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK