nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Tuesday, November 23, 2010

cita kami di zoo johor..

sambungan cita dr post sblmnya..

biasa la..bila skali skala blk kampung, suma tempat nak jelajah, suma tempat nak cover blk yg mana x tercover..antaranya, kami g zoo johor...manarik...aku leh bg 10/10..knp..??

sbb
1) murah gilerrrr, adult rm2 and child RM1..murah kan..so, kami sefamily kena byr cuma RM6 jek..

2) tempatnya mmg selesa..binatang2nya nmpk agak gemuk + sihat + cukup kasih sayang berbanding zoo negara yg binatangnya kurus kering mcm x cukup zat + busuk + kasih sayang (kesian kat binatang2 kat zoo negara tu, sedih aku nengok)...

3) pe lg ntah...??? alarr, korang gi larr sendri...btul2 kat bandar JB/pantai lido...dkt la ngan umah Mak ayah Johor aku..

layanzzz


Model Zoo Johor...

Memula gambar di atas sign 'Zoo Johor' tu x bukak lampu..
sporting giler petugas kaunter tu..bila dia tgk Tihah tgh posing,
cepat2 dia ckp 'jap2, kami pasang lampu bg cantik'..
caya la abg kaunter tu...


cute poney..sapa nak naik byr RM3..
anak2 aku ni nmpk je brani..
bila org angkat je nak naik atas pedati tu menjerit2 nak turun...


tihah ngan posing teleng kepalanya..
knp ntah..skrg nih tiap kali posing, suka benorr buat gaya gini..


posing ngan sangkar bebird..
Ilham ternganga tgk binatang..


last2 yg nih jugak yg direbutkan...
sorang RM3 utk 5 min.


Len kali tihah gi skolah sendri naik ni la ye..
xpyh mak anta...
(Tihah dah makin gelap semenjak skolah nih..)


ha, adik pon leh gi nursery sendri naik nih...
(tgh byg mcmne lah kalau anak2 aku naik nih gi sklolahnya)...


ngan unta..
tihah posing teleng lg
ilham posing ultraman..

mousedeer...(yeke???, aku pun bkn kenal sgt)...


hamster...(eh, yeke ke gak..??aku bedal jek..)...


abah tgh 'membagi' comel2 mkn..


menarikkan..tgk dr atas...


aku suka pic nih..
susah nak dptkan gmbr ilham statik mcmnih...
slalu nak lari aje...
Tihah xyah ckp larr..pantang hala kamera...
de je gayanya..


so, pe lg kengkwn...moh la beramai2 memeriahkan Zoo johor...
bg yg duduk luar tu, gi la bwk2 bercuti,
tgk muka sensorang dah letih gilerrr tu..
muka perlukan berehat...
so, gi larr cuti2 malaysia...
hehehe


P.s:- Giveway, xbuat pemilihan lg..ujung minggu ni la ye..sbb nak potong ketas satu2 & gulung2 utk cabutan xsempat2 lg..:)


5 comments:

  1. Mcmna Che'ah tak hitam...dah bonda dia pun begitu juga. Mcmna cetak, begitulah acauannya

    ReplyDelete
  2. ye r linda kannn.. kene g becuti r, bg muke ni lega sket x ler kejang ngadap keje je kan..

    uish tihah, pndai tol beposing yek..

    ReplyDelete
  3. en anonymous- ehhh, ikut abg larr..sue putih..hehehe

    angah- pandai mendanya..posing teleng2 mcmtu..mcm terkiat jek..hehehe

    kan...masing2 kat opis kekdg muka ketatttt jek nak senyum..kejang...moh la kita gi bercuti reramai...

    ReplyDelete
  4. Kak Linda,

    Murah gilerkan byrn nak masuk..rasa puas hati pi zoo Johor dari Zoo Negara huhu

    ReplyDelete
  5. sinomosa- aah..mmg puas ati lg kat zoo johor..pergi berkali2 pun xpe..

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK