nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Tuesday, June 22, 2010

lepas geram....

aku xtau nak cita pe sbnrnya..saje nak update, gmbr2 keja2 aku ujung minggu..melayan tihah yg prasan princess dan ilham yg asik kena marah..tambah2 abg syg aku xde..x terhandle aku ngan ilham nih..


walau abg syg xde, aku tetap membawak anak2 aku bersiar2..
tp mmg letih handle ilham..
abah dia jek tau mcmne nak handle dia..


kalau tak pon..melayan cik princess aku berangan..

kalau leh 24jam nak berangan ngan web 'barbie' dia nih..
kalau dia dah pegang mouse tu, jgn harap larr org lain nak dpt..


dan ada satu hal, yg menyebabkan aku dah x leh sbr, aku ter hanger kan Ilham..
geram, dia main tutup bukak pintu master bedroom aku, sampai rosak tombol tu, dan dia terkunci dr dlm..aku dah panik, dan dia pon dah nangis takut dr dlm..pe lg terpaksa la aku memecahkan pintu bilik aku tu..enam kali tendang gak larr baru pecah, sakit kaki2 aku..
dan bila dah geram, pe lg, aku terlibas kan ilham ngan hanger..menangis dia, 'tatit mak,tatit mak'.. tp aku pukul x la kuat sgt pon..agak2 sakit utk bdk tiga taun..
mana tak geram, dah la abg syg xde, nih pintu master bedroom dah xleh tutup..x ke bahaya..
dan abg syg, nnti balik ada keja dah nak kena dibuat, sila perkaiki pintu tu ek..hehehe


tgk, baru senyap..nangis, air mata leleh2..
ilham kalau nangis @ kena marah, mmg peluk je kakak dia,
dan pastu kakak dia akan baring kan dia atas peha tuk pujuk..






kakak akan sabarkan adik..

sampailah adik terlena..

bila tgk dia dah terlena..aku mulalah dihantui rasa bersalah...
mulalah peluk2 dia, cium2 dia..aku lak yg nangis lepas tu..huaaaaa


7 comments:

  1. pandai linda didik ilham ngan tihah.. kadang kadang kita kena tegas supaya dia tahu benda tu salah kan.. dan pandai tihah pujuk adiknya.. harap2 melati and harris pun mcm tu lah nanti

    ReplyDelete
  2. entah lah semuala jd kot rina..linda dulu pon slalu gaduh gak ngan adik linda, siap kalau adik kena marah/pukul, linda tunjuk tanda 'good' lg kat adik..hehehe..

    tp dilu, slalu la gak, bila adik nangis, linda suruh dia gi kat kakak,dan suruh kakak pujuk dan alhamdulillah benda nih berterusan secara natural..

    tp mmg kalau dah tak tertegur, naik gak angin kita nih kan..hehehe..linda pon pikir mcm tu, spaya dia tau mana salah mana btul..

    insyallah..melati dan harris pun anak yg baik..:)

    ReplyDelete
  3. alahai ciannyer ilham...but atleast dier dengar cakap kiter nanti...mujur ader kakak boleh pujuk adiknyer

    ReplyDelete
  4. syimah-mmg lepas pukul tu rasa bersalah jugak, tp kalau kita tak marah dr kecik, takut dah besar nnti jd anakku sazali pulak..
    biar lah dia dpt bezakan mana elok ngan tak kan..:)

    ReplyDelete
  5. alahai sweetnyer kakak jaga adik... bape beza umur anak u nie ?? biase la tu ... kalau syg anak kena tangan2 kan ... supaya dia tau yg dia buat tu salah .. :)

    ReplyDelete
  6. fira-beza staun lebih..mungkin sbb umo dkt kot, depa jd rapat...:)

    ReplyDelete
  7. siannye ilham.. sakit ye.. ada kakak yg baik leh pujuk :-)

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK