nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, May 17, 2010

speggeti, n.dagang, muzium,planetarium ..full!!

fuhhh..semlm ahad, hari yg sungguh full utk aku..dr pg sampai ke mlm...mau kurang beberapa aun kalori aku..hehehe..dr pg goreng speggeti, buat nasik dagang terus ke muzium dan planetarium dan mlmnya g umah mak aku kat pantai dlm..layannn diari bergambar aku nih..

dr pagi..buat breakfast spegeti goreng...

sila abaikan itam2 kat kuali tu,..jenuh sental xnak ilang.itu kuali lama giler..turun temurun berapa generasi dah..dan tu gak kuali favorite aku..


and abis jek mkn breakfast aku terus memulakan usaha2 aku membuat nasik dagang..abg cyg suka sgt aku buat nasik dagang..sedap katanya..bukti sedapnya tu rasanya seperiuk setengah nasik nih dia yg mkn...hehehe tenks ye Yg..

aku malas nak kukus2,..buat dlm periuk nasik jek..


gulai kawah ikan tongkol..mkn ngan telur asin..budu perah asam limau dan acar timun..
mkn siap2 byk2 utk jenjln ke muzium and planetarium..jimat xpayah mkn kat luar dah..

dan jam 12..ke muzium..dan lama sebenarnya kami nak ke sana..tp asik tergendala jek slama nih..skrg nih kat muzium de pameran keranda..bestttt..ketat la gak muka anak2 aku tgk tengkorak2 tu..


welcome to coffin exhibition..


ha, tgk ilham pun dah mcm momok dah..hehehe..and tihah muka dah makin ketat..


keranda org sarawak..mayat dihanyutkan..


kalau korang terjumpa keranda mcmnih tgh2 mlm mcmne..???serammmm




keranda org islam sebelum di tanam..


org cina..nak dikebumikan pun pakai bju cantik2 lg..mmg cantik bajunya..

di bahagian aseana..

matching kan tihah ngan penari tu..


ilham bergendang..

ilham and a cute little monkey..

at planetarium...
kami berjalan dr muzium ke planetarium..berpeluh la gak ketiak..bapak jauhnya...


abis suma butang kat planet tu tihah ngan ilham tekan..


anti graviti room..

pening giler masuk bilik nih weii..mcm xde imbangan..

anak mak nak jd angkasawan kerr..??

angkasawan wanita pertama ..ceewahh..

balai cerap..sesapa nak skodeng leh la kat sini..

ilham sorang jek yg tak pening masuk bilik nih..brp puluh kali dia masuk aku xtau larr..sampai menangis xnak kuar...

and at lasttt....balik umah penatt..pasang aircond sejuk2..and tido.. mlm g pantai dlm lak..g melawat my mom..

9 comments:

  1. aktiviti yg menarik... nasib baik aku tak pi muzium kalau tak mesti terserempak lai. ha..ha.. kalinie mak tersayang tak ikut?

    ReplyDelete
  2. best nyer...ingat lagi masa muda2 dulu abah bwk g jalan2 planeterium

    ReplyDelete
  3. aboy- aah aku tgk gak kot hg de..kihkih..mak xikut larr..mak malas nak kuar..

    che pah..- hehehe..aku pun dah lama gilerr xgi..nnti hg de anak bwk la depa gi..(bapak nyerr lama nanti)..

    ReplyDelete
  4. tak takut ke diorang tu.. kita pulak yg takut tgk..hehe

    ReplyDelete
  5. sue- mau tak takut..adik asik nak berdokong jek..kalau biasa2 jgn harap larr nak di dokong..

    ReplyDelete
  6. linda.. cene msk ns dagang tu lam piyuk nasik jer ek? huhu terbalik lak nih.. ore kelate pullok hok tanya ore kedah/kl.. hehe

    ReplyDelete
  7. k.N..cara2nya- 1) beras nasik dagang basuh bersih..
    2) masuk dlm periuk nasik, masukkan santan cair, bawang merah, bawang putih, halba dan secubit garam, juga titikkan minyak masak sedikit..
    3) masak seperti biasa..hasilnya sama jek ngan kukus..xde kurang..
    selamat mencuba..!!!

    ReplyDelete
  8. buat saya lapar di malam hari...huk3...

    P/s : Jika ada kelapangan dan keluangan masa, minta tolong vote untuk
    saya...mudah saya...register ruumz, log in dan tekan like..Ini link nya:

    http://projectalphagroup.ruumz.com/Videos/View.aspx?id=86944

    ReplyDelete
  9. ok eyriqazz..nnti sy vote ek..rajin2 la jenguk blog saya lg..bangga pulak eyriqazz jenguk blog saya..hehehe

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK