nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Monday, April 26, 2010

erti kasih syg..

salam,...

aku bersyukur sbb anak2 aku sgt rapat..depa jrg bergaduh mcm adik beradik/bdk2 lain yg slalu aku tgk.. mungkin bg setgh2 org nih benda biasa.. tp kena ingat KAKAK HANYALAH 4 TAHUN DAN ADIK HANYA DUA TAHUN..tp depa paham apa erti adik beradik..

- kalau nak apa2, salah seorang akan beralah, dan slalunya kakak yg beralah..

- kalau kakak tgh mkn, dan adik nak sikit, kakak akan patahkan bhg dua ke adik, dan adik kalau tgh mkn dan kakak nak, dlm mulut dia keluarkan tuk bg ke kakak..

- kalau aku bg gula2@coklat dkt adik @ kakak, diaorg automatik akan ckp, adik satu kakak satu..

- kalau aku belikan bju @ pe2 dkt salah sorang, sorang lg akan tanya kakak punya?? atau adik punya?? tak ada ke..

dan fatihah mmg kakak yg baik (tak mcm aku dulu, slalu gaduh ngan adik aku..:))..

- kalau adik minum susu, tak ada bantal nak 'bum' dgn jujur dia akan hulurkan pehanya..

- kalau adik mengantuk, adik akan baring atas peha kakak dan kakak akan usap kepala adik sampai adik terlena..

- dan bila adik buat salah, aku pukul adik..kakak akan merayu 'mak jgn la pukul adik saya, itu adik saya'..

- ada satu2 ketika..aku sibuk..mungkin kakak perasan adik agak lapar..kakak akan tanya aku, mak tak buat susu adik..??adik lapar kot..

- kalau adik bad mood@ demam dan masam..kakak akan pujuk 'adik senyum sikit, senyum la'...

dan satu ketika..dkt nursery, kakak di buli (tarik rambut) oleh sorang bdk darjah tiga..kakak menangis..dan adik dengan beraninya menumbuk budak darjah tiga tu..budak darjah tiga tu tolak adik sampai terjatuh, dan adik bgn balik tumbuk budak tu semata2 nak pertahan kan kakaknya..byangkan!!!...adik baru (2)dua tahun berlawan dgn budak (10) tahun..

dan byk lagi sebenarnya..sumanya spontan..byk yg aku tak ingat..



adik : 'kakak, adik ngantuk'
kakak : bum kat kakak, panas nih kakak tutup adik ye..

(kakak membelai rambut adik sampai adik terlena)

dan kakak akan menunggu sampai adik terlena dahulu..

dan barulah kakak pun turut terlena...

...semua nih aku tak ajar..sumanya spontan..lahir dr diri dua2nya..dan aku slalu berdoa agar ianya berkekalan sampai ke akhir hayat..aminnnn

7 comments:

  1. sangat touching la entry ni linda. i macam ter-emosi pulak. so sweet kakak dgn adik :)


    kalau i, seingat i, dulu i suka gigit adik i, and dia gigit i balik.

    hhheehehhe.

    ReplyDelete
  2. wahhh!! dya dlu jgn harap la kn.. sume wat hal2 sndrik.. huu.. tharu sgt tgk dorg!!

    ReplyDelete
  3. hehehe, linda dulu pun slalu gaduh ngan abg ngan adik..kalau mkn mmg berkira, kalau mak bg coklat, siap sorok x bg adik @ abg nmpak..hehehe..
    tu yg pelik bila anak linda gini..hope berkekalan lah hendaknya..:)

    ReplyDelete
  4. ye r.. sejuk perot linda prgnant kn derang ek he3x mcm drama je espeseli ble tgk pic tu.. tp mmg mcm x sngka tu realiti sbnarnye.. jgn kate kn is mase kecik2 lu pong x ceni.. ank buah is yg lbh kuang umur ank linda pon x ceni..

    is doa kn gak moga derang maintain berbaik2 ceni smpai ble2 kn..

    ReplyDelete
  5. comel.... mesti tehah ikut perangai abg uncle.

    ReplyDelete
  6. angah...mmm, samalah..linda pun mmg gaduh jek ngan adik bradik, lg satu dulu linda suka ngadu keburukan adik kat mak..hehehe, adik buat tu larr, adik buat nih larr..last2 skali mak pukul dua2 skali..hehehe

    aku asamboi...eiiii, sibuk jek abg uncle tu..

    ReplyDelete
  7. sayangnyaa ANTARA mereka bedua...anak-anak akak nie BIJAKk tau

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK