nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Wednesday, February 17, 2010

at JB house..

chinese new year aritu balik JB..acctually hubby bg pilihan nak balik kedah atau Jb, mana2 leh, janji balik kg..mula2 mmg nak balik kedah kampungku, memandangkan dah lama benor dah rasanya x balik sana, tp kalau nak balik kedah kena balik ngan mak dan adik aku, tp adik aku busy benor this week, so, terpaksa lah batalkan hajat nak balik kedah tu, so, kami beraya cina dkt umah mertua ku di JB..apapun tetap best, JB pun dah lama kami x balik gak, rasanya last time raya aritu..lama kan..??? so, aku pun dah mmg rindu dkt mertua ku kat sana..dan 4 hari disana mmglah amat2 x cukup rasanya..

mertua ku pula bila aku call ckp nak balik kemain suka lagik ibuku itu, stok kuih tat tempahan pelanggan sedia menanti utk aku buat..hehehe ...aku pikir bagus gak aku balik, kalau tak kesian mak aku tu nak buat kuih byk kemain sampai 400 bijik tempahan untuk org istana tu..sampai bengkak2 dah kaki mak berdiri lama buat kuih tu..dan lagik satu kerja wajib aku ialah mengurut kaki mak yg dah semakin bengkak tu..kesian mak, ibu yg cekal..rasanya mak x payah sebenarnya buat kuih bebyk mcm tu, duit pencen bulanan abah pun dah byk lebih dr gaji semasa aku skrg..tp, 'mengisi masa lapang' kata mak..:)..

tgk gmbr jek la ek, lg senang aku nak cita panjang...


my big family...nih gmbr raya sbnrnya..tp aku baru tgk..sayang semua....muahhh..


nih family nini...sengeh jek nini time nih, sekarang muncung jek sbb nuar kat jerman 3 bulan..hehehe


nih family aku..cun tak...????

falah family..falah jek yg still dok kat johor, anak2 lain suma dah berhijrah ke KL..

striking giler, asalnya abah nak warna ijau lumut lembut, ntah mcmne ntah abah tersala beli, so, cat la gak colour nih..blasah je la kan..hehehe
nih sudut inspirasi namanya..hehe..

dr kiri- abah (graduan dr USM), kak yanti (U.M, dan skrg akak still di U.M as professor bidang kimia, walaupun akak prof, tp akak mmg still sempoi dan giler2)..then my bucuk2 hubby (Uitm, master in mastering hehehe..) then nini (graduan dr UUM) then falah (gred from UTM) then lg sorg x termasuk lak dlm gmbr nih, kang merajuk lak budak tocik adik bongsu kami tu sauqi (kuittho, aqi nih satu bidang ngan aku, civil engineering)...serata malaysia punya 'U' ada dkt sini..hehehe

nih la tat hasil tgn aku..sedap tauuuu....

nih acara wajib kalau balik JB sure mkn sotong kangkung kat LOTUN VAN dataran..

at angsana - kebulur dah anak2 ku suma nih..penat jln..hehehe tp, kat KL mkn mcD dkt JB pun mkn mcD, bosan kan..???


Danga Bay - pesta buih ke apa..??

aku & fifi (my biras) -naik tram at danga bay..fifi nih dikalangan anak sedara dia mmg garang, anak sedara mana yg degil & x dgr ckp, mmg lebam dia cubitnya, x kira lah tihah + ilham ke, nasib korang larr kalau dah kena cubitan mak uteh fifi nih ek.. hehehe

tihah dan syafiqa sepupu yg paling tihah rapat, berkepit jek berdua..

penat dah Mbah melayan cucunya buat sepah..

bye2 mak & abah..menangis mak kami nak balik..kesian mak ngan abah dok berdua sunyi sgt utk rumah sebesar itu..level bwh tanah ngan level atas x digunakan lansung sampai anak2 balik..dua2 dok kat level tgh jek, pintu pun dok guna pintu tu jek, pintu2 lain sampai nak berkarat x dibuka..mcmne lah aku dah tua nanti ek, so, anak2 ku tihah ilham, korang jgn dok jauh tau, dok area umah mak jek tau- kejammmm hehehe

5 comments:

  1. alahai... sayu lak baca... entah la linda kan.. kita ni tua nanti mcm mn.. nak ke dorang jaga kita.. kecik2 ni kita jaga bagai minyak penuh.. dah besar harap2 nak nya jaga kita nih.. sedih~~ teringat mama ngan abah rina (walaupun duduk satu umah, tapi teringat gak.. )

    ReplyDelete
  2. aah larr rina, sbb tu mertua linda ckp anak dua x cukup, tgk mak anak 5 pun still xcukup lagik..lgpun sementara diaorng ada nih lah nak dicurah kasih sayang kita yg secukupnya..nnti bila dah xada..mcm ayah linda dah x ada, rasa terkilan mcm2 nak dibuat utk abah yg x sempat dibuat..

    ReplyDelete
  3. nampaknya linda lepas ni kita kena gerakkan jentera buat anak lagi.. mari kita sama sama berusaha! chayonk chayonk!

    tart tu nampak sgt sedap..

    ReplyDelete
  4. jom rina, tp ingat nak sambung study gak, nak sambung study ke sambung anak ek..???errrr sambung anak jek larr..hahaha

    ReplyDelete
  5. kui kui... tak per.. before 35 sambung anak.. after umur 35 leh sambung study... hehehe

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK