nuffnang

nuffnang

Followers

online user

Thursday, January 28, 2010

cloth diaper..murah & jimat

sejak skrg nih angin berjimat sudah bermula..baru2 nih sy diperkenalkan ngan cloth diaper a.k.a lampin kain oleh my blog member suliana..mmg bagus & berbaloi larr.. sekeping yg sy beli rm28, so, sy beli 4 keping..budget ilham 2 keping and tihah 2 keping(tihah mlm aku pakaikan pamper lg sbb mak dia malas nak bgn kencingkan tihah tetiap ari kul 3pg)..aritu beli kt http://inhousebelibelah.blogspot.com/

skrg nih pakaikan my child mlm time nak tido jek, then sok pg bgn trus basuh and sidai..ok kan...pastu rotate larr semampu yg munggkin..dah dua minggu pakaikan, dan dikira2 dah jimatkan 22 keping pampers.. ok sgt larr kan..kalau de duit lebih ingat nak tambahkan koleksi lg 4 keping and lepas tu stop and pakai pe yg de jek..

slain dr jimat, satu lg kebaikan yg de yg aku tgk tong sampah aku lambat penuh dan ringan sikit bila diangkat..cuma yg leceh nyer sikit..mmm,sikit jek larr... bila ilham 'ber**'..tp x susah mana larr, juz cuci kainnyerr tu, and flush bahan kumbahan tu kat tandas..then anda leh cuci seperti biasa..mudah kan...???apa..??malas nak cuci...????kalauuu malas pe lg, sumbat dlm mesin basuh jek larrr..ok gak pe...hehehe


ilham bergaya ngan cloth diapernye,,

bergaya ngan kuning lak..

tihah nyer warna merah and pink..


lampin kain dan insert nyerr

antara color2 diaper nih..

4 comments:

  1. wah!! dah pakai ke?? ni yg tak sabar nak beli lagi ni..bagus2..menyahut seruan go green!!

    ReplyDelete
  2. tu arrr sue..pe pun tenks sbb perkenalkan cloth diaper nih..muahhh

    ReplyDelete
  3. tahniah2 kerana dapat menjimatkan wit n sekaligus menjaga alam sekitar. Kapten Kit mesti suke

    ReplyDelete

pendapat kwn2 amcm..???

MAI LA KLIK